تبریز؛

برپایی میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار شهدای کشور

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار شهدای کشور در 15 بهمن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یارنسب در نشست خبری در تبریز با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که 2 ابرقدرت شرق و غرب در جهان یکه‌تازی می‌کردند و وقوع این انقلابی که برخلاف خواست 2 بلوک شرق و غرب بود، در هیچ تحلیلی جای نداشت.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: عمق عظمت و اهمیت انقلاب اسلامی هنوز ناشناخته مانده و نتوانسته‌ایم عظمت این انقلاب را که متکی بر نهاد مرجعیت بود بشناسیم.

وی افزود: در 200 سال قبل از انقلاب حرکت‌های آزادیخواهانه‌ای شکل می‌گرفت که اکثر آنان در نطفه خفه می‌شد اما در انقلاب اسلامی با توجه به متکی بودن به روحانیت این انقلاب و البته با تکیه بر ارزش‌های الهی و اسلامی این حرکت به سرانجام و پیروزی رسید.

یارنسب تصریح کرد: مردم، روحانیت و ارزش‌های اسلامی و انقلابی سه محور مهمی بودند که در شکل‌گیری و تداوم انقلاب نقش داشته و دارد و در زمان دفاع مقدس نیز این سه محور روح اصلی انقلاب را تشکیل می‌دادند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است، افزود: این امنیت را مرهون خون شهدا و رهبری و مجاهدت‌ها هستیم و امروز در خاورمیانه هیچ توافقی بدون حضور و نقش‌آفرینی ایران امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: در دهه فجر سه برنامه عمومی و بزرگ داریم که علاوه بر 12 بهمن و 22 بهمن مراسم میهمانی لاله‌ها نیز در 19 هزار گلزار شهدا برگزار می‌شود که این برنامه روز 15 بهمن به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

یارنسب بیان کرد: گلزار شهدای ارامنه به عنوان نماد اقلیت دینی و گلزار شهدای بانه به عنوان نماد شهدای اهل تسنن و گلزار شهدای فردو در قم به عنوان نماد شهدای روستایی گل باران و عطرافشانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تجلیل از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امسال ایده خوب 40 روز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از 12 تا 22 بهمن توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طرح شده که تلاش داریم این ایده در سال آینده الگوی کشوری شود.

وی با اشاره به اولویت‌های بهسازی گلزار شهدا در کشور گفت: معماری گلزار شهدا در هر استان با توجه به معماری محلی صورت می‌گیرد و برخی از گلزار شهدا در کشور در اوج هنر معماری ساخته شده که الگویی برای دانشجویان معماری نیز به شمار می‌رود.

یارنسب با اشاره به اهمیت تبلیغات در بنیاد شهید گفت: بزرگ‌ترین فضاهای تبلیغی را در کشور داریم و به بحث تبلیغات در شهرها، کلانشهرها و حتی روستاها اهمیت می‌دهیم.

وی اظهار داشت: در زمینه تامین تبلیغات نه تنها ضعیف عمل نکرده بلکه بیشترین تبلیغات را نیز بر عهده داریم.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.