مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری انگلیسی: ایران بزرگتر از آن است که نادیده گرفته شود

وبسایت "سی ان بی سی" در مطلبی نوشت: فرصتهای سرمایه گذاری در ایران بسیار زیاد است و نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "سی ان بی سی" در مطلبی به نقل از "کلمنتو کاپلو،" مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری انگلیسی "استارجیون کپیتال" نوشت: در حالی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران قراردادهای جدیدی را در تور اروپایی خود منعقد کرده است، فرصت های سرمایه گذاری در ایران در حال حاضر بیشتر از آن است که نادیده گرفته شود. 

به نوشته این وبسایت، گزارشهای رسمی در خصوص سفارش 100 فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه و قرارداد تولید مشترک خودرو میان شرکت های "پژو" و "ایران خودرو" چند روز پیش منتشر شد. حسن روحانی در ایتالیا نیز قراردادهایی را منعقد کرده است. 

"کاپلو" در ادامه افزود: "با لغو تحریم ها، سرمایه گذاران به بازار ایران دسترسی می یابند؛ زیرا ایران کشوری با نیروی کار آموزش دیده و جمعیت 80 میلیون نفری است. فرصتهای سرمایه گذاری در این کشور بسیار زیاد است. ایران بزرگتر از آن است که نادیده گرفته شود."

کاپلو همچنین خاطرنشان کرد: سهام های ایرانی در حال ارزان شدن هستند. این درحالیست که بهای سهام در بیشتر بازارهای مهم حدود 15 تا 20 برابر است. به علاوه، بازده سود سهام در بورس ایران در مجموع حدود 15 درصد است؛ اما این رقم در بازارهای معتبر 3 تا 4 درصد است.

این مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری همچنین افزود: این درحالیست که نرخ سپرده 25 درصدی کشور، تقاضا برای خرید سهام محلی را با کاهش روبرو کرده است. انتظار می رود نرخ بهره در ایران تا 18 ماه آینده 10 درصد کاهش یابد. با کاهش نرخ بهره، هزینه های سرمایه گذاری کاهش و درآمد افزایش میابد. 

وی در پایان هشدار داد: اما سرمایه گذاران باید به تله های سهام آگاه باشند؛ زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ اهمیتی به بهای سهام نمی دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار