باربی هایی که واقعی تر و ساده تر می خواهند بازار را تصاحب کنند+ عکس

یکی از بزرگ‌ترین شرکت اسباب‌بازی به منظور افزایش اعتماد به نفس دختران و جلوگیری از تاثیرات منفی بر روی آن‌ها باربی‌های جدیدی را طراحی و تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، این عروسک‌های باربی جدید قدی متوسط، ریز اندام و شبیه دخترهای واقعی هستند. بر خلاف باربی‌های قبل که کمی غیر واقعی به نظر می‌آیند، بدن‌های این عروسک‌ها انحنا دارد و واقعی به نظر می‌رسد. در ساخت این عروسک‌ها شرکت باربی به این نکته توجه کرده است که زن‌ها در اندازه‌ها و به شکل‌های متفاوتی هستند و به همین عروسک‌های خود را بیشتر با واقعیت تطبیق داده است. برخی از آن‌ها موهایی صاف، برخی دیگر موهایی فر دارند.

حتی رنگ پوست باربی‌های جدید بسیار متنوع است. چشمانشان در 22 رنگ مختلف و مدل‌های مویشان در 24 مدل مختلف است. در این باربی‌های جدید تغییراتی انجام شده است تا مچ پاهایشان قابل حرکت شود. از سال 1959 این اولین باری بود که در صنعت تولید عروسک‌های باربی، باربی‌هایی تولید شدند که کفش‌های بی پاشنه و تخت داشتند.

باربی‌هایی که تاکنون وارد بازار شده بود کمری بیش از حد باریک، پاهایی بی‌اندازه بلند و آرایش‌های غیر واقعی و بی‌نقص داشتند به طوری که کم پیش می‌آمد مدل واقعی آن‌ها در دنیای واقعی وجود داشته باشد. گاهی اوقات دختران و زنان با مقایسه خود با این باربی‌های غیر واقعی اعتماد به نفسشان کاهش پیدا می‌کرد. یکی از اهداف این شرکت برای تولید نسل واقعی باربی‌ها افزایش اعتماد به نفس دخترانی است که از آن عروسک‌ها استفاده می‌کنند و الگویی از آن‌ها در ذهن خود می‌سازند.

باربی های جدید به بازار می آید،واقعی تر،ساده تر+ عکس

عروسک‌ها شخصیت و میزان اعتماد به نفس کودکان را نشان می‌دهند
مطالعه‌ای که در سال 2006 منتشر شد نشان داد که دخترانی که این باربی‌ها را می‌بینند و یا می‌خردند اعتماد به نفس کمتری نسبت به وضعیت فیزیکی و جسمانی خود دارند و یا دوست دارند که لاغرتر باشند. در مقابل، دختران دیگر که دوست دارند عروسک‌هایی با جثه‌ای بزرگ‌تر داشته باشند یا اصلا اهل بازی با عروسک نیستند اعتماد به نفس بیشتری دارند.

عروسک‌ها می‌توانند به راحتی بر ذهن و شخصیت دختران کوچک تاثیر بگذارند و با گذر زمان و نزدیک شدن به سن نوجوانی و جوانی این تاثیرات نهادینه‌تر می‌شوند. طراح شرکت تولید اسباب‌بازی باربری جدید در این باره می‌گوید که این عروسک‌ها نمی‌توانند معیار یا استانداردی برای زیبایی یا تناسب اندام باشند و با ساخت عروسک‌هایی که به واقعیت بیشتر شباهت دارند ما این موضوع را بهتر نشان داده‌ایم.

اسباب‌بازی عامل انتقال فرهنگ است و از هر جا که بیاید، فرهنگ خاستگاه خود را به همراه دارد و به تدریج بر ذوق و سلیقه و هنجارهای کودکان تاثیر می‌گذارد. در روش‌های تعلیم و تربیت، مهمترین و کلیدی‌ترین عامل بحث الگوسازی است که در هر سن و هر جنس الگوی خاص خود را بر می‌تابد، آیا وقت آن نرسیده است که رمز و راز‌های موجود در خیال‌پردازی‌های کودکانه جایگزین رویاهای واقع‌گرایانه شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار