تبریز؛

افتتاح پروژه های گازرسانی به 124 روستای آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از افتتاح پروژه های گازرسانی به 124 روستای استان با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دینی در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: گازرسانی به دو هزار روستای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 96 را هدف گذاری کرده ایم که با افتتاح پروژه های دهه فجر، مجموع روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به یک هزار و 479 می رسد.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به 124 روستا در مجموع 10 هزار و 258 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند، ادامه داد: همچنین پروژه گاز رسانی به 335 روستا در حال اجرا، 63 پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار و 94 طرح نیز در مرحله  طراحی قرار دارند.

دینی خاطرنشان کرد: 100 درصد 63 نقطه شهری استان و 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان گازدار هستند و اکثر روستاهای باقی مانده زیر 100 خانوار دارند و همچنین برخی روستاهای زیر 20 خانوار که در مسیر گازرسانی قرار دارند، گاز دار شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 17 هزار و 400 کیلومتر شبکه توزیع گاز و یک میلیون و 400 مشترک در استان وجود دارد، گفت: از نگاه بنگاه داری، شرکت گاز آذربایجان شرقی جزو چهار شرکت برتر کشور است.

وی در رابطه گازرسانی به صنایع استان، عنوان کرد:  به یک هزار و 412 مشترک عمده و  پنج هزار و 600 مشترک صنعتی جزئی گازرسانی می کنیم.

دینی از تامین گاز نیروگاه های استان خبر داد و افزود: امسال حتی در سرد ترین روزها نیز توانستیم گاز نیروگاه ها را تامین کنیم و در 10 ماهه اول امسال نیروگاه های استان یک میلیارد و 455 میلیون متر مکع گاز مصرف کرده اند که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: خوشبختانه امسال با تمهیداتی که اندیشده بودیم، با قطعی گاز مواجه نشدیم.

دینی با اشاره به وجود 137 جایگاه سی ان جی در استان که 40 مورد آن در تبریز است، خاطرنشان کرد: ما به 154 جایگاه گازرسانی کرده ایم که گاز دو جایگاه در تبریز و هشت جایگاه در شهرستان ها به دلیل بدهی قطع است.

وی در رابطه با قیمت گاز در استان، عنوان کرد: اگر شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند، قیمت هر متر مکعب 44 تومان حساب می شود ولی اگر الگوی مصرف رعایت نشود، قیمت آن به صورت پله ای افزایش می یابد.

وی در خصوص دستگاه های اتوماتیک قطع کن گاز در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله، گفت: در زمان وقوع زلزله ارسباران هیچ مورد آتش سوزی بخاطر انفجار گاز رخ نداد که نتیجه کنترل مستمر شرکت گاز است، تاکنون شرکت های زیادی محصولات قطع کن گاز در زمان حوادث را تولید کرده اند که هیچ کدام به تایید استاندارد برای استفاده توسط شرکت گاز، نرسیده است.

دینی در رابطه با تلفات ناشی از حوادث گاز، بیان کرد: علی رغم برنامه ریزی های گسترده برای آموزش شهروندی همچون اجرای برنامه در صدا و سیما و سخنرانی در مساجد و مدارس، 164 مورد حادثه مرتبط با گاز  که منجر به مرگ 33 نفر شده است، در 10 ماهه اول امسال اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.