بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است و قطعا ورود فاینانس های خارجی نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

کامرانی**بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت دستاورد های سفر پخش خصوصی به همراه رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه برگزار شده بود با اشاره به پیشنهاد بانک های اروپایی برای خطوط فاینانس با بهره پایین داده بودند گفت: بحث های مختلفی در این زمینه انجام گرفت که مهمترین آن تامین سرمایه بنگاه های کوچک و متوسط بود چرا که در کشور بیش از 80 هزار بنگاه کوچک و متوسط وجود دارد که نقش مهمی در اقتصاد ایفا میکنند و نیاز به تامین اعتبار دارند .

وی افزود: در همین راستا شرکت بیمه ساچه پیشنهاد کرد تا سقف 15میلیون یورو به مرور زمان در راستای نوسازی و بازسازی خطوط تولید و تامین مواد اولیه این بنگاه ها اختصاص دهد و با این شیوه از طریق منابع ارزان قیمت ایتالیا به سمت بهینه سازی بنگاه های کوچک و متوسط حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: بانک مرکزی با ایجاد معاملات بین بانکی و اتخاذ تدابیر لازم به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است و قطعا ورود فاینانس خارجی بر این موضوع بی تاثیر نیست ضمن اینکه دولت باید سعی کند نرخ تورم را ثابت نگه دارد.

قاسمی به پیشنهاد فرانسوی ها برای تامین خطوط ارتباطی توسعه سه فرودگاه کشور اشاره کرد و گفت: فرانسوی ها برای افزایش ظرفیت فرودگاه امام تا 45 میلیون نفر، 20 میلیارد یورو خط اعتباری و برای فرودگاه مشهد، 600 میلیون یورو و برای فرودگاه اصفهان 450 میلیون یورو درنظر گرفته اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار