تبریز؛

دریافت بیش از11 هزار میلیارد ریال هزینه درمان برای بیمه شدگان آذربایجان شرقی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان در 10 ماه امسال 11 هزار و 760 میلیارد ریال بابت هزینه های درمان و مستمری بگیران به بیمه شدگان استان پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جعفر سمساری در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این میزان 11هزار و 270 میلیارد ریال از بابت تعهدت بلند مدت و کوتاه مدت و 490 میلیارد ریال نیز از بابت بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی منبع اصلی درآمد تامین اجتماعی را از محل وصول حق بیمه ذکرکرد و گفت: به ازای هر مستمری بگیر، 6.42 نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تعداد بیمه شده های اصلی سازمان را 660 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با احتساب بیمه شدگان تبعی، بیش از دومیلیون نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

سمساری گسترش بخش آی.تی و دریافت خدمات غیر حضوری را از خدمات نوین این سازمان ذکر کرد و گفت: ابلاغ الکترونیکی احکام به کارفرمایان از مزایای اجرای این طرح است.

وی ازپالایش بیمه شدگان قالی باف و کارگران ساختمانی دراستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون 59 هزار قالی باف و60 هزارکارگر ساختمانی بیمه پردازهستند که در بررسی مجدد 25 هزار بیمه شده قالی باف و شش هزار کارگر ساختمانی غیر محق حذف شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مطالبات معوق این سازمان را دوهزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به رکود حاکم برکشور و به منظور حمایت از تولید کنندگان و کارفرمایان، وصول مطالبات از طریق تعامل و تقسیط انجام می گیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هم از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تختخوابی جدید این سازمان با حضور وزیر کار خبر داد و گفت: با احداث بیمارستان جدید، بیمارستان 29 بهمن به پلی کلینیک تخصصی تبدیل می شود.

جلال الدین نیکنام تعداد تخت های بیمارستانی این سازمان را یک تخت برای هر پنج هزار نفراعلام وافزود: 96 درصد مراجعان به بخش درمان خدمات رایگان دریافت می کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.