کرمانشاه؛

کاهش آمار ابتلای مردم کرمانشاه به انفولانرا

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: میزان ابتلای مردم به انفلوانزا در کرمانشاه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: میزان ابتلای مردم به انفلوانزا در کرمانشاه کاهش پیدا کرده است.

دکتر حسین بیگلری گفت: با این حال پیش بینی می شود که تا پایان فصل سرما بازهم شاهد تشدید موج انفلوانزا در سطح استان کرمانشاه باشیم.

وی گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری انفلوانزا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

بیگلری ادامه داد: پس از اطلاع رسانی به موقع مردم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند که این موضوع باعث کنترل بیماری انفلوانزا شد.

وی با تاکید بر اینکه هر عطسه به معنی انفلوانزا نیست گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله انفلوانزا باید از روبوسی کردن خودداری کنند و دست های خود را مدام با آب و صابون بشویند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد: آنفلوآنزا نوع اچ وان ان وان (H1N1) از راه قطرات تنفسی و دست دادن شخص بیمار منتقل می شود.

بیگلری ادامه داد: این بیماری می تواند برای زنان باردار سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خطرناک باشد.

تب معمولا بالای 38 درجه سانتیگراد و داشتن یکی از علائم سرفه، گلو درد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد و دل پیچه، اسهال و استفراغ از نشانه های بیماری آنفلوانزاست.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.