«کوپن» با فضایی فانتزی از دغدغه‌های اجتماعی می‌گوید

نمایش «کوپن» در سالن سایه تئاتر شهر از دغدغه‌های اجتماعی می‌گوید.

جواد روشن کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «کوپن» گفت: این اثر نمایشی با نگاهی به داستان کارت توسط سپیده خمسه‌نژاد به نگارش درآمده و نمایش «کوپن» در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در بخش چشم‌انداز حضور پیدا کرده و گروه تنها با تغییر کوچکی در بازیگران به استقبال اجرای عموم می‌رود. مرضیه صدرایی در حال حاضر جایگزین سوسن مقصودلو شده است.

وی در خصوص داستان نمایش «کوپن» بیان کرد: این اثر نمایشی زندگی در شهری را روایت می‌کند که مسئولان به دلیل پاره‌ای از مشکلات زندگی را کوپنی کرده‌اند و مرگ دوره‌ای را برای شهروندان رقم زده‌اند. در چنین وضعی نویسنده‌ای به شرایط موجود اعتراض می‌کند.

روشن ادامه داد: نمایشنامه در فضایی فانتزی دارای لایه‌های اجتماعی و فلسفی است و مخاطب را به تأمل دعوت می‌کند.

وی در خصوص شیوه اجرایی این نمایش گفت: بستر نمایش رئال بوده؛ اما آنچه که اتفاق می‌افتد فرا واقعیت است. البته ما به جای آنکه به سمت فضای سوررئال برویم، فانتزی را مدنظر قرار دادیم و از طریق اغراق در بازی بازیگران و طراحی صحنه و لباس، به این هدف رسیدیم. 

جواد روشن در پایان گفت: با گروه نمایش «کوپن» تعامل خوبی داشتیم و در این دو سال وقفه میان جشنواره تا اجرای عموم، در هر فرصتی صحبت می‌کردیم. امیدوارم این اثر در اجرای عموم نیز با تماشاگران ارتباط خوبی برقرار کند.

فهیمه احمدزاده، خیام وقارکاشانی، مسعود میرطاهری و سوسن مقصودلو از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«کوپن» از 16 بهمن در سالن سایه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/ 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار