همدان؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان؛ تقویت برنامه‌های فرهنگی هنری از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقویت برنامه‌های فرهنگی هنری را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از همدان؛ فاضل عبادی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی در همدان اظهار کرد: مساجد از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون علاوه بر کارکرد عبادت و بندگی در حل و فصل امور سیاسی اجتماعی و فرهنگی مسلمین نقش ویژه داشته‌اند.


وی بیان کرد: در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همچنان مساجد نقطه وصل عاشقان و علاقمندان به پیشرفت نظام جدید و اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل بودند.

عبادی یادآور شد: تشکیل و آغاز به کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ٧٢ نیز در راستای هدایت سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام گرفت که اینک در سال ٩٤ به ٢١ هزار باب رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: در استان همدان نیز فعالیت‌های فرهنگی متناسب و جذاب در ٥٤٠ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در حال برگزاری است.

عبادی اضافه کرد: برگزاری هفتمین جشنواره آواها و نغمه‌های آسمانی که به میزبانی دارالمومنین همدان برپاست گامی ارزنده در راستای معرفی و ارزیابی تلاش کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه سرودهای دینی و آسمانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: همدان به عنوان نخستین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران‌زمین بر خود می‌بالد که همواره مرکزی برای عبادت و بندگی و مأمن صالحان و پرهیزگاران بوده است.

وی خاطر نشان کرد: وجود آرامگاه‌های شریفی چون بوعلی سینا، باباطاهر و امامزادگان بزرگواری که هر یک چراغ راه جامعه هستند پشتوانه‌ای برای بسط فرهنگ دینی و اسلامی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جشنواره و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: امیدواریم در رسالت فرهنگ که توسعه فرهنگ و هنر دینی در مساجد است روز به روز موفق‌تر باشیم.

محمدابراهیم الهی‌تبار تصریح کرد: با ارائه فعالیت‌ها و کارهای فاخر فرهنگی باید فرهنگ را غنا ببخشیم و در اختیار جوانان و مردم قرار دهیم.

وی گفت: ما اگر مراسمی برگزار می‌کنیم در سالن‌های همدان به دنبال این هستیم که کالای فرهنگی خوبی را در اختیار مردم قرار دهیم، چراکه اگر این برنامه‌ها نباشد افراد دیگری برای ارائه برنامه‌های مد نظر خود وارد خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان یادآور شد: باید همکاری و هماهنگی شود تا غنای فرهنگی خود را تقویت کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.