حاتمی‌کیا در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

بچه‌های زیادی شهید شدند تا ایکس ری به تهران نرسد/نه به ایوبی کار دارم نه جنتی؛ با آقای روحانی کار دارم

گیت اشعه ایکس روی کشورمان سایه انداخته و بچه‌های زیادی شهید شدند تا این ایکس ری به تهران نرسد.

بچه‌های زیادی شهید شدند تا ایکس ریل به تهران نرسد/نه به ایوبی کار دارم نه جنتی؛ با آقای روحانی کار دارمبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان بعد در نشست خبری فیلم خود در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص موسیقی متن فیلم «بادیگارد» و جلوه های ویژه این  فیلم اظهار داشت: معمولا فیلم‌های من با موسیقی عجین شده به همین خاطر در مورد موسیقی بسیار فکر کردیم. همچنین جلوه‌های ویژه و افکت‌ها آگاهانه صورت گرفته حتی ما در پی انتشار کتابی هستیم تا کانسپت‌ها و طراحی‌هایمان در آن نشان دهیم چراکه طراحی‌ها با مهندسی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما با اشاره به روز بودن مکانیزم فیلم «بادیگارد» گفت: من با همین مردم زندگی میکنم بنابراین حرفی که میزنم باید به روز باشد حتی میبینید که امسال ورودی جشنواره گیت اشعه ایکس ذاشتند چیزی که سال گذشته نبود این مسئله نشان میدهد داعش نزدیک است.

حاتمی‌کیا تصریح کرد: امروز مقابل درب ورودی دستگاه ایکس ریل می‌گذاریم خدا کند فیلمسازهای ما متوجه شوند اکنون داریم از ایکس ریل رد می‌شویم و این معنای بزرگی دارد چراکه در چنین شرایطی بچه ها امنیت ما را حفظ میکنند اما در فیلم‌هایمان این موضوعات مطرح نیست.

وی افزود: حتی فیلم‌هایی که در مورد داعش است در بخش مسابقه قرار نمی‌گیرد و من غصه میخورم از اینکه اکنون این ایکس ری معنی دارد اما متاسفم که 90 درصد فیلم‌ها متوجه نیستند. این ایکس ری روی کشورمان سایه انداخته و بچه‌های زیادی شهید شدند تا این ایکس ری به تهران نرسد.

حاتمی‌کیا ادامه داد: این توجیه درست نیست که ممکن است این آثار به خوبی نتواند موضوع را نمایش دهند. اتفاقا باید این آثار ساخته شوند و باید فیلمسازی که خطر را پذیرفته و برای فیلمسازی به عراق رفته  تشویق شود و باید به کار او توجه کرد. من نمی دانم در این ساختار چگونه برنامه ‌ریزی می‌شود که لزوماً 10 تا یا 20 تا فیلم وارد مسابقه شوند. باید این بچه‌ها بیایند و کارشان دیده شود. به‌خصوص فیلمسازی که رفته در عراق کار کرده و هر لحظه احتمال ترورش وجود دارد. باید برای اینها احترام قائل شویم. این که اینها در حاشیه جشنواره باشند درست است؟ من نه به محمد حیدری کار دارم و نه حتی به آقای ایوبی و آقای جنتی. با آقای روحانی کار دارم که در این موضوع هست. چطور می‌شود که فیلمهای اینگونه وارد مسابقه نمی‌شوند،‌حتی اگر ضعیف باشند. اما بهرحال این موضوع،‌موضوع روز ماست. چه کنیم که هنوز هم مثل زمان جنگ مسئولان سمت شمال می ایستند،‌ در حالی که در جنوب جنگ است. خطر دم در این کشور است و دوباره دارد همان قصه تکرار می شود و دوستان متوجه نیستند.

حاتمی‌کیا در خصوص فیلم‌های جشنواره فجر بیان کرد: فیلم «ایستاده در غبار» و «ابد و یک روز» را دوست داشتم و فیلم «نفس» هم نفس ما را برید. من خیلی از سکانس‌ها را حذف کردم ای کاش خانم آبیار بی رحم تر به این موضوع می پرداخت.

کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد» در پاسخ به این سئوال که چرا تا به‌حال برای تهیه مستند به سوریه نرفته است، در حالی بغض کرده بود گفت:‌به والله می خواستم به سوریه بروم و امروز می‌خواستم تهران نباشم،‌اما نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا «بادیگارد» سکانس حذفی هم داشته است، افزود: به هیچ عنوان هیچ سکانس حذف شده ای نداشتیم.

یکی از خبرنگاران از حاتمی کیا پرسید که شنیده شده شما در جشنواره سال آینده با فیلمی مربوط به مدافعان حرم به جشنواره بیایید که وی پاسخ داد:‌ هیچ برنامه خاصی در این موضوع ندارم و هیچ چیز مشخص نیست.

کارگردان سینمای ایران ادامه داد: ای کاش توری برای دوستان فیلمسازمان بگذارند تا با فضایی مانند سوریه از نزدیک آشنا بشوند، البته می‌دانم که این موضوع بسیار سخت است، و شرایط امنیتی خاصی دارد اما کاش امثال قاسم سلیمانی ها شرایطی را فراهم می‌کردند که چنین اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.