سنندج؛

راه اندازی سامانه نسخه الکترونیکی شیر خشک های رژیمی در دانشگاه

سامانه نسخه الکترونیکی شیر خشک های رژیمی برای اولین بار در سطح استان به همت معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای اجرایی نمودن دستور العمل مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در خصوص ساماندهی زنجیره تهیه، توزیع و عرضه شیرخشک های متابولیک و رژیمی، واحد مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق به ایجاد اولین نسخه الکترونیکی شیر خشک های رژیمی در سطح استان گردید.

دکتر کامبیز حسن زاده با اشاره به عدم تولید این شیرخشک ها در ایران ، افزود: خانواده های کودکان متابولیکی جهت تهیه این شیرخشک ها هزینه زیادی را متقبل می شوند و دانشگاه جهت رفاه حال این خانواده ها و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (ره) جهت کاهش دغدغه خانواده بیماران، اقدام به راه اندازی این سامانه نمود.

وی با بیان اهمیت فوق العاده و نقش حیاتی شیر خشک های رژیمی برای نوزادان و کودکان مبتلا به بیماری متابولیک، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد زمینه پایش بیماران متابولیک، ارزیابی صحیح میزان مصرف سالیانه ، کاهش هزینه تأمین و ایجاد حساسیت در تجویز و مصرف شیرخشک های متابولیک و رژیمی می­باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه عنوان کرد: این سامانه باعث افزایش دامنه انتخاب پزشک در معرفی برندهای جایگزین و ایجاد تنوع برای مصرف کننده می­شود.

دکتر حسن زاده در پایان افزود: گام نهایی این پروژه تسهیل و تسریع دسترسی بیماران به شیر خشک مصرفی از طریق ارسال و تحویل درب منزل می­باشد که امید است با استفاده از برچسب های اصالت حاوی اطلاعات شخصی بیمار، بتوانیم از سوءمصرف و عرضه شیرخشک های متابولیک در بازار آزاد و دلالی جلوگیری کنیم.

گفتنی است: راه اندازی این سامانه با مساعدت و همکاری دکتر پدرام عطایی فوق تخصص گوارش کودکان انجام شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.