ادعای دیلی‌بیست: همکاری ایران و کره‌شمالی در زمینه هسته‌ای!!!

دیلی‌بیست با انتشار گزارشی ادعایی، سعی در اثبات مشارکت ایران در ساخت موشک‌های کره‌شمالی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌بیست، کره‌شمالی روز یکشنبه یک راکت‌انداز را با موفقیت آزمایش کرد و توان نظامی این رژیم را به نمایش گذاشت.

پیونگ‌یانگ ادعا کرد در این آزمایش یک ماهواره ناظر زمین را به مدار قطبی ارسال کرده است. کره شمالی آخرین بار در سال 2012 یک آزمایش دوربرد را انجام داد و ادعا کرد یک ماهواره ارتباطی را در فضا قرار داده است؛ اما هرگز سیگنالی از آن دریافت نشد.

ماهواره پیشین و ماهواره‌ای که در هفته جاری به فضا پرتاب شد وزنی معادل یک کلاهک هسته‌ای دارند. کره شمالی اجسامی را با این وزن به فضا می‌فرستد تا فناوری موشک بالیستیک خود را به طور پنهانی –تحت پوشش یک برنامه موشک غیرنظامی- آزمایش کند.

موشک مذکور مدل پیشرفته موشک بالستیک «تپودونگ» است و پرتاب‌کننده آن حدود 10 هزار کیلومتر توان دارد. این مسئله به این معناست که کره شمالی در حال تقویت مهارت‌های پرتاب موشک خود است. شورای امنیت روز یکشنبه این اقدام کره شمالی را محکوم کرد.

نگارنده این گزارش می‌نویسد: بررسی شواهد این اقدام کره‌شمالی نشان‌دهنده تلاش‌های دو ساله این کشور است. وی مدعی شد ایران هزینه این توسعه را پرداخته است. به همین دلیل است که «بکتال» نویسنده کتاب «کره شمالی و امنیت منطقه‌ای در عصر کیم یونگ اون» باور دارد، آمریکا باید به دنبال شواهدی برای اثبات فروش موشک‌های کره به ایران باشد.

«لری نیچ» از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در ماه ژوئیه ادعا کرد: کره شمالی « سالانه بیش از دو تا سه میلیارد دلار از ایران در زمینه‌های مختلف دریافت می‌کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
اگر اینتوریه چرا ایران موشک اتمی خریداری نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
اگر درست هم باشه باید چشاشون در بیاد
هر طور که بتوانیم توان دفاعی خود را افزایش می دهیم
چه آشکارا چه پنهان.
آخرین اخبار