انتخابات درون حزبی نیو همپشایر/ پیشتازی ترامپ و سندرز در نظرسنجی‌ها

انتخابات درون حزبی در ایالت نیو همپشایر امروز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا امروز در ایالت نیو همپشایر برگزار می‌شود.

بر همین اساس، پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت نیو همپشایر، نظرسنجی‌ها از پیشتازی دونالد ترامپ و برنی سندرز دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات در این ایالت خبر می‌دهد. با این وجود، نمی‌توان به نظرسنجی‌های این ایالت اعتماد کرد. مردم ایالت نیوهمپشایر به شگفت‌زده کردن مخاطبان شهرت دارند. به عنوان مثال، نتایج انتخابات مقدماتی سال 2008 حزب دموکرات‌ در این ایالت بسیار دور از انتظار بود. پیش از آن انتخابات، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد آرای هیلاری کلینتون بیش از 10 درصد بیشتر از باراک اوباما است اما در نهایت این اوباما بود که پیروز انتخابات در این ایالت شد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما بی‌دلیل نیست که ایالت نیو همپشایر به گورستان نظرسنجی‌ها معروف است. نظرسنجی‌ها از پیشتازی سندرز و ترامپ حکایت دارد. این درحالی است که چهار کاندیدای دیگر جمهوریخواه در نظرسنجی‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک هستند. 

از سوی دیگر، پیروزی انفجاری برای سندرز در انتخابات نیو همپشایر می‌تواند سبب ادامه حرکت رو به جلوی وی در انتخابات درون حزبی هفته بعد ایالت نوادا باشد. 

آیا در انتخابات نیو همپشایر دوباره شاهد شگفتی خواهیم بود؟ 

جاشووا دیک، استاد دانشگاه ماساچوست در این باره گفت: من فکر می‌کنم ما شاهد گرایش آشکار آرا (به سمت ترامپ و سندرز) هستیم. با این وجود، مارکو روبیو و هیلاری کلینتون برای موفقیت در انتخابات نیوهمپشایر نیازمند جهش در آرای خود هستند. واقعیت آن است که در مورد آنها (هیلاری کلینتون و مارکو روبیو) شرایط کافی برای پیروزی در انتخابات نیو همپشایر وجود ندارد.

نظرسنجی WHDH که در روزهای جمعه تا یکشنبه انجام شد نشان داد در حزب دموکرات، سندرز پیشتاز است. سندرز در این ایالت 56 درصد آرا و کلینتون 40 درصد آرا را کسب کرده بودند. در سوی دیگر و در حزب جمهوریخواه، نظرسنجی‌ها نشان داد ترامپ با 34 درصد آرا پیشتاز ایالت نیو همپشایر است. کروز و روبیو هر کدام با 13 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار داشتند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار