تحولات بازار میوه و سبزی/ صادرات پیاز را گران نکرد

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: قیمت پیاز به سبب سرما برف و یخبندان و نگه داری سنتی آن از سوی کشاورزان و تاثیر فنی هوا در کاهش رشد پیاز نو موجب افزایش قیمت ها شده است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه وسبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت میوه و صیفی جات اظهار داشت: قیمت پیاز به سبب سرما و برف و یخبندان و نگه داری سنتی از سوی کشاورزان و تاثیر فنی هوا در کاهش رشد پیاز نو موجب افزایش قیمت ها شده به طوری که اکنون به مرز دو هزار و 800 تومان رسیده و گفتنی است که صادرات تاثیری در افزایش قیمت ها نداشته است.

وی افزود: باتوجه به افزایش برداشت پیاز در چابهار و رسیدن محصول تا 20 روز آینده مسئله گرانی پیاز حل خواهد شد.

مهاجران تصریح کرد: قیمت هر کیلو پرتغال تامسون ساری دو هزار و 200 الی سه هزار تومان ، پرتغال رسمی هزار و 500 الی دو هزار و 500 تومان ، نارنگی شمال هزار و 500 الی 4 هزار تومان، نارنگی جنوب 6 هزار و 500 الی 8 هزار تومان، پرتغال کوهستان جنوب دو هزار و 500 الی 5 هزار تومان، خیار گلخانه ای دو هزار و 500، خیار رسمی سه هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت صیفی جات گفت: قیمت هر کیلو گوجه هزار و 200 الی دو هزار تومان، کدو و بادمجان گلخانه ای سه هزار تومان،کدو و بادمجان بوته ای دو هزار و 200 تومان ،فلفل سبز هزار و 500 الی سه هزار تومان است که با رسیدن محصول چابهار و بندر عباس تا چند روز آینده قیمت ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، میوه ، سبزی ، صادرات ، پیاز ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار