تبریز؛

اجرای موفق گروه‌های موسیقی تبریزی در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان

اجرای گروه‌های موسیقی تبریزی در مراسم هفته‌ی فرهنگی ایران در ترکمنستان با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گروه موسیقی آذربایجانی "ایماژ" به سرپرستی "غلامرضا میرزازاده" با موسیقی کودک "جوجه لر" در این مراسم حضور داشتند که اجرای این گروه با استقبال کم نظیری در عشق آباد مواجه شد.

همچنین اجرای عاشیق نوجوان و قطعات موسیقی آذری برای بزرگسالان نیز مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گفتنی است، در بخش دیگری از این آیین گروه موسیقی سنتی ایرانی رودکی به  سرپرستی رودکیان نیز به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی پرداختند.

لازم به ذکر است این برنامه همزمان با ايام الله دهه فجر، و با حضور ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در تركمنستان برگزار شده است.

از جمله برنامه‌هاي اين رويداد فرهنگي مي‌توان به كنسرت موسيقي، نمايشگاه صنايع دستي، كنسرت هنرمندان فولكوريك ايران، پخش فيلم‌هاي سينمايي ايران و كنسرت مشترك كودكان ايران و تركمنستان در مركز سينما و كنسرت «تركمنستان» و «وطن» اشاره كرد.

همچنين، نمايشگاه فرهنگي ـ هنري به منظور نمايش آثار و دستاوردهاي فرهنگي دو كشور در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي آكادمي هنر عشق‌آباد برپا شده است.

در روزهاي فرهنگي كشورمان گروه‌هاي مختلف هنري و فرهنگي از جمله يك گروه هنري از تهران (نقاش، خطاط، مينياتور و ...)، دو گروه هنري از آذربايجان شرقي ـ تبريز (برنامه ويژه كودكان، يك گروه موسيقي، گروه فولكولر) و همچنين، گروه‌هاي مختلف هنري از خراسان شمالي (آشپزي غذاهاي ايراني) به اجراي برنامه پرداختند.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.