اصفهان؛

برگزاری هفته فرهنگی در تمام شهرستان‌های استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: هفته فرهنگی در تمام شهرستان‌های استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود ابراهیمی در نشست کارگروه امور اجتماعی شهرستان سمیرم اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، استفاده از مشروبات و بیکاری را از جمله آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: آمار و اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی باید به اطلاع مردم رسانده شود که در صورت اجتماعی کردن این امور در حل مشکلات مربوطه موفق می‌شویم.

وی با تأکید بر استفاده از سرمایه‌های مردمی و افزایش مشارکت اجتماعی افزود: چنانچه همکاری سمن‌ها در مباحث فرهنگی و اجتماعی نباشد با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ارتقای کمی و کیفی سمن‌ها را از برنامه‌های دولت دانست و گفت: سازمان‌های مردم نهاد با استفاده از قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند بسیاری از مشکلات را در جامعه برطرف کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه سمن‌ها با رصد کردن مشکلات در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات نقش موثری دارند، ادامه داد: باید از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی ازجمله دانشگاه‌ها و دانشجویان برای رصد و فعالیت‌های فرهنگی بهره ببریم.

وی با اشاره به نقش خیریه‌ها در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: کمک‌های خیران استان با عنوان بازوهای قدرتمند دولت‌ یکی از منابع مهم در تامین مالی حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی و اجتماعی و مباحث اشتغال‌زائی استان اصفهان و حتی کشور است.

وی عنوان کرد: خیریه‌های استان اصفهان آمادگی فعالیت در جهت اشتغال‌زائی و نیز کمک در حوزه سلامت شهرستان را دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه هفته فرهنگی در شهرستان‌های استان برگزار می‌‌شود، افزود: برای برپائی این هفته باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و جامعه‌ای پویا استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در پایان اضافه کرد: در هفته فرهنگی هر روز اختصاص به یک اداره و نهاد داشته باشد و از ظرفیت‌های نیروهای بیرون از شهرستان نیز استفاده شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار