اینفانتینو: فوتبال ایران فراتر از آسیا است

دبیر کل یوفا گفت: فوتبال ایران فراتر از آسیا است و آن را در جام جهانی نشان داد.

اینفانتینو: فوتبال ایران فراتر از آسیا است
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان جیانی اینفانتینو دبیر کل یوفا در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: باعث افتخارم است که به ایران آمده‌ام و در حین بازدید از فدراسیون و امکانات فوتبال ایران، دیداری  با دوستان خود در ایران خواهم داشت.

جیانی اینفانتینو افزود: ایران کشوری است که در آسیا نه تنها بالاترین  رتبه در فوتبال را دارد بلکه در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز در جایگاه بسیار خوبی قراردارد.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوع من به ایران آمده‌ام تا با رئیس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کنم و گفت در این دیدار فهمیدم که اینجا همه عاشق فوتبال هستند با فوتبال نفس می‌کشند و علاقه خاصی دارند و این تنها چیزی که فوتبال به آن نیاز دارد.

وی همچین افزود: دلیل اینکه من نامزد انتخابات فیفا شدم همین عشق به فوتبال است می‌خواهم فوتبال را به فیفا برگردانم و باید همه از این موضوع حمایت کنیم تا بتوانیم این اطمینان را بدهیم که فقط باید به فوتبال فکر کرد.

اینفانتینو ادامه داد: بخاطر تاریخی که فوتبال ایران دارد و به این دلیل که تمام مردم این کشور به این دلیل زندگی می‌کنند و به خاطر فوتبالیست‌هایی که در ایران حضور دارند با این رشته پیشرفت کند.
 
وی همچنین افزود: کشورهای زیادی نیستند که در دنیا بتوانند چنین امکاناتی برای فوتبال و توسعه آن به وجود آوردند برای تمام کارهایی که در اینجا انجام می‌شود تبریک می‌گویم.
 
اینفانتینو در پاسخ به سوال "گرفتن حق میزبانی به بهانه مسائل سیاسی" گفت: پس از این مقدمه پاسخ شما را خواهم داد چون ایده روشنی دارم باید فوتبال را ایجاد کنیم نه سیاست را.

دبیر کل یوفا یادآور شد: باید دیوارها خراب کرد  و پل ارتباطی باشد که همیشه کمک کنم که از فوتبال سوءاستفاده نشود همه باید در کنار هم قرار بگیریم تا فوتبال در همه جای دنیا در بهترین شرایط برگزار شود فوتبال برای نزدیک شدن ملت‌ها است.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه در ایران عدم امنیتی حس کردید تاکید کرد: اصلا هیچ مشکلی ندیدم. ایران کشور بسیار زیبایی است و این وظیفه دولتهاست که این امنیت را به وجود آوردند و هیچ مشکل امنیتی در مدت حضور در ایران ندیدم .
 
وی در مورد اینکه نقش AFC در تصمیم‌های سیاسی گرفته شده چگونه  است گفت: نمی‌توام به صورت شفاف در این خصوص حرف بزنم چون جزئیات آن را نمی‌دانم و چیزی که می‌توانم بگویم این است که به عنوان کاندیدای ریاست فیفا به ایران آمده‌ام باید از فوتبال جمایت کنم و برنامه‌ریزی داشته باشم این مساله شامل این می‌شود که اجازه ندهیم سیاست در ورزش دخالت کند این فلسفه کاری من است.

دبیر کل یوفا در مورد اینکه در صورت حمایت ایران حمایت چه کشورهایی را به دست می‌آورد گفت: کاملا اطمینان دارم که در 26 فوریه برنده  خواهم شد زیرا حمایت زیادی از من در سراسر دنیا می‌شود.  برای اینکه رؤسای فدراسیون‌ها را متقاعد کنم که برای فوتبال چه چشم اندازی دارم به همه دنیا سفر می‌کنم اگر همه کسانی که عاشق فوتبال هستند می‌خواهند فوتبال به جایگاه اصلی خود برگردد باید به من رأی دهند همه در جایگاه خودشان هستند به خاطر اینکه عاشق فوتبال هستند.
 
وی در مورد محرومیت پلاتینی افزود: این مسئله پیچیده بود اگر پلاتینی کاندیدا می‌شد من کاندیدا نمی‌شدم. در حال حاضر واضح و آشکار است که او نمی‌تواند کاندیدا شود و روی قضیه حقوقی خود متمرکز است و تمرکز من روی کاندیدای فیفاست.
 
دبیر کل یوفا در مورد برنامه‌هایش در سطح آسیا ادامه داد:  برنامه مفصلی دارم در صورتی این برنامه‌ها انجام می‌شود که در مورد فیفا اصلاحاتی شود فیفا به رهبری درست نیاز دارد خصوصا در مورد انتقادهای مالی که انجام شده است.
 
خودم از اعضای هیأت اجرایی فیفا بودم و خیلی از مسائلی که مطرح کردم گفته شده است. اما موضوع بعدی که خیلی مهم است و صدای تمام فدراسیون ها شنیده می‌شود برابری در فیفا است که باید آن را ایجاد خواهد شد. خیلی مهم است که فقط رئیس فدراسیون ها سالی یکبار به فیفا نیایند بلکه صدایشان در سال شنیده شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: رئیس فدراسیون ایران بهتر از همه می‌داند که فوتبال ایران در چه جایگاهی باید قرار داشته باشد. مواردی که در ایران و سوئیس و برزیل وجود دارد باید درها را به روی همه کشورها باز کرد.  باید فوتبال را توسعه دهیم براساس نیاز هر کشور فوتبال را توسعه دهیم به منابع انسانی و منابع مالی نیاز داریم وقتی در مورد منابع مالی صحبت می‌شود باید تبادل خوبی داشته باشیم تا به توسعه فوتبال کمک کند.  باید ویروس فوتبال را به تمام دنیا تزریق کنیم ویروس فوتبال در ایران بسیار بزرگ مثل ایتالیا.
 
اینفانتینو یادآور شد: فیفا می‌توان منابع مالی بیشتری را به کشورها برساند اما در حال حاضر این کار را انجام نمی‌دهد.  مطمئنا در فوتبال به شانس نیاز داریم اما قبل از هر چیزی به شانس نیاز داریم اما قبل از هر چیزی باید کار کنیم اگر در 26 فوریه رئیس فیفا شوم آستین‌ها را بالا می‌زنم و برای فوتبال کار خواهم کرد.
 
وی درباره اینکه فصل‌های شروع فوتبال در کشورهای آسیا فرق دارد افزود: یکی از مهمترین موارد فوتبال  همین مسائل تداخلی است که کار روزانه من در فیفا است در اروپا ترکیب منظم و شفافی داریم و تقویم مناسبی در نظر گرفته‌ایم و برای همین می‌توانم توصیه کنم که این نظم را برای فوتبال آسیا اتفاق بیفتد برای اینکه بتوانیم در فوتبال ایران برنامه منظمی داشته باشیم به فوتبال کمک خواهم کرد.
 
وی در مورد حضور کی روش در ایران گفت: شما طرفدار و متخصص فوتبال هستید و بهتر می‌دانید او دوست من است و این نتایج است که حرف اول را در فوتبال می‌زند.
 
اینفانتینو درباره برنامه‌اش در مورد فساد در فوتبال گفت: باید چهره فیفا به خودش بازگردانده شود اگر بخواهیم چهره واقعی فیفا را برگردانیم باید الگو و کاملا بدون فساد باشیم.

وی درباره کشورهایی که در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی نمی‌کنند افزود: برای من قدرت مطرح نیست در جهان 209 فدراسیون داریم. بعضی از آنها در سطح کوچک هستند و بعضی خیلی بزرگ من به همه آنها احترام زیادی قائلم و برای اولویت اصلی خارج کردن سیاست است بخاطر همین به کشورهای بزرگ فوتبال نگاه می‌کنم که به کشور کوچک کمک کنند البته برای مسائل فوتبال کمک کنند نه مسائل سیاسی.
 
وی با بیان اینکه پرونده قطر و روسیه در جام جهانی برای در اختیارگرفتن میزبانی تبانی کرده‌اند گفت: در آن مورد دیدگاه شفافی دارم این دو کشور در سال 2010 انتخاب شدند در این 6 سال اخیر شایعات زیادی داشتیم و هنوز به نتیجه نهایی در این مورد نرسیده‌ایم فکر می‌کنم در یک مرحله باید شفاف عمل کنیم و به جای شایعات باید روی برنامه‌ریزی فوتبال توجه کنیم. فیفا باید برای برگزاری بهتر جام جهانی قطر و روسیه تلاش خود را بیشتر کند، باید رو به جلو نگاه کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار