سی ان ان: نجات خلبان اف 16 بر فراز منطقه تحت کنترل داعش

خدمه تانکر سوخت رسانی با آگاهی از آنچه بر سر خلبان اردنی آمده بود به نجات خلبان اف 16 شتافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد سال گذشته یک خلبان اف 16 نزدیک بود به دلیل مشکل سوخت رسانی از هواپیمای خود بر فراز منطقه ای که در دست تروریست های داعش است  به بیرون بپرد. ولی این خلبان با واکنش فوری خدمه یک هواپیمای سوخت رسانی آمریکایی که در همان نزدیکی بود نجات یافت.

نیروی هوایی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد این تانکر سوخت رسانی برای پشتیبانی از لشگرکشی آمریکا بر ضد تروریست های داعش با گروهی از هواپیماهای ای 10 تاندربولت کار می کرد که این اف 16 به آن نزدیک شد. 

نخستین نشانه دردسر زمانی آشکار شد که اف 16 کوشید تا دوباره سوخت گیری کند ولی پس از آنکه تنها 500 پوند سوخت دریافت کرد – میزانی که به مراتب کمتر از 2500 پوندی بود که قرار بود تانکر سوخت رسانی تخلیه کند– وادار شد تا خود را جدا کند. خلبان اف 16 پس از دومین تلاش برای سوخت گیری به خدمه تانکر هشدار داد که دچار خرابی سامانه سوخت رسانی شده است.

نیروی هوایی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد «بیش از 80 درصد سوخت هواپیما گیر افتاده و نمی شد آن را مصرف کرد.» در پی آن، خلبان وادار می شد تا از هواپیما بیرون بپرد. خدمه تانکر به جای آنکه خلبان را به حال خود رها کنند، بر آن شدند تا از منطقه مسئولیت خود منحرف شوند و اف 16 را تا پایگاهش همراهی کنند. آنان بر سر راه خود به پایگاه، هر 15 دقیقه سوختگیری کردند. 

سرگرد اریک هالبرگ، فرمانده اسکادران سوختگیری هوایی، می گوید: «آنها از خطری که جان خودشان را تهدید می کرد آگاه بودند ولی جان خلبان اف 16 را مقدم دانستند و کاری کردند تا یک تراژدی جهانی، یک خبر دلگرم کننده شود.»

نیروی هوایی روشن نساخت که این رویداد دقیقا در کجا رخ داده و نگفت که این اف 16 در اختیار کدام کشور بود.

کشتار ددمنشانه خلبان اردنی یادآور پیامدهای خونبار برای خلبانانی است که ممکن است بر فراز منطقه داعشی ها از هواپیما بیرون بپرند و به دست این گروه تروریستی گرفتار شوند. فیلمی که سال گذشته پخش شد این خلبان را درون قفسی نشان می داد که تروریست ها او را زنده زنده سوزانده بودند.

آمریکا و هم پیمانانش تا 10 فوریه (21 بهمن) در عراق و سوریه روی هم 10242 حمله به تروریست های داعش انجام داده اند.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار