نگاه فیلمسازان فیلم‌اولی به حمایت مسئولان/ جشنواره فیلم فجر، آینده سینمای ایران را رقم نمی‌زد

اگر فیلمسازان فیلم‌اولی مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند، دیگر هیچ بازیگری در پروژه فیلم‌اولی‌ها حاضر به بازی نخواهد شد.

پژمان بازغی بازیگر سینما در خصوص اعتماد به کارگردانان فیلم اولی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فیلمسازان اول نیازمند بستری هستند تا بتوانند در فضایی قابل اعتماد فعالیت کنند و دیده شوند.

وی افزود: تا زمانی که این بخش مورد توجه مسئولان قرار نگیرد، هیچ بازیگری نمی‌تواند در این گونه آثار ایفای نقش کند. چون در نهایت خروجی نخواهد داشت و تمام زحمات عوامل نقش بر آب خواهد شد.

بازغی در خصوص پنج اثر خود که به جشنواره راه نیافت، اظهار داشت: در پنج اثر کارگردان اولی حضور داشتم که متأسفانه به جشنواره راه نیافتند و مورد پسند داوران قرار نگرفت. اگر این مسیر برای کارگردانان فیلم‌اولی هموار نشود، این بخش مهجور خواهد ماند و هیچ بازیگری  به پیشنهاد کارگردانان فیلم‌اولی جواب مثبتی نخواهد داد.

بازغی در خصوص 200 اثر تولید شده در سینمای ایران خاطرنشان کرد: در طول سال 200 اثر تولید می‌شود که تنها 33 اثر به جشنواره راه می‌یابد و این ملاک درستی برای آینده سینمای ایران نیست و نمی‌توان از زحمات دیگر فیلمسازان غافل شد. جشنواره به عنوان هسته مرکزی سینمای ایران است و باید در کنار آن جشنواره‌های موضوعی دیگری داشته باشیم تا هر اثر با توجه به جایگاه خود مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتگو از منا شمسایی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار