بی بی سی: همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا/ فرانسه نگران اختیارات فلج‌کننده انگلیس

فرانسه از امتیازاتی که ممکن است برای ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به این کشور اعطا شود، نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، قرار است عصر امروز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار کند. پس از اینکه پیش نویس مفاد متن ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا دو هفته پیش منتشر شد، روزنامه فرانسوی لو موند مقاله تندی در این خصوص منتشر کرد. در این مقاله آمده بود امتیازات زیادی به انگلیس تعلق گرفت.

در حالی که برخی در حزب محافظه کار دیوید کامرون مذاکرات مجدد او را سخنانی بیهوده نامیدند و آن را رد کردند، سیاستمداران فرانسوی دیدگاه متفاوتی دارند. نگرانی خاص در رابطه با این موضوع، چگونگی قواعد و مقررات مالی در آینده است. وزرای انگلستان بر این باورند که این مهمترین بخش مذاکرات مجدد انگلستان است. مسئله اصلی اینجاست که اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که واحد پولشان یورو است، در حال یکپارچه شدن و ساختن یک سامانه بانکی واحد با قوانین و مقررات رایج هستند. این روند در سالهای آینده عمیق تر خواهد شد.

کامرون خواستار تضمین های قانونی شده است تا کشورهای منطقه یورو نتوانند با جعل قوانین به منافع کشورهایی که عضو منطقه یورو نیستند، آسیب برسانند. اما گمانه زنی های فرانسه مبنی بر این است که انگلستان به دنبال راه علاجی خاص برای لندن است که ممکن است به بازار واحد خدمات مالی آسیب برساند. فرانسه همچنین نگران ساز و کار جدیدی است که موجب تشدید نگرانی های کشورهای خارج از حوزه یورو شود و قدرت تصمیم گیریشان را مختل کند. انگلستان ادعا دارد که خواستار حق وتو یا مزیت رقابتی نیست، اما این مسئله می تواند محور مذاکرات فوری عصر امروز باشد.

رئیس جمهور اولاند انتخابات سال آینده را پیش رو دارد و علیرغم اینکه می خواهد انگلستان در اتحادیه اروپا بماند، اقدامی نمی کند که به رقبایش این مجال را بدهد تا ادعا کنند او تسلیم انگلیس شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار