اهواز؛

اهواز میزبان نشست مشترک تجار خوزستانی با هیات تجاری عمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از برگزاری نشست مشترک تجار خوزستانی با هیات تجاری عمان برای ایجاد تعامل بیش تر و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های اقتصادی در هتل پارس اهواز خبر داد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این نشست که در میزهای تخصصی در حوزه های مهندسی مشاور، مهندسی راه و ساختمان و خدمات فنی، مسکن و ساخت و ساز، لیزینگ و سرمایه گذاری، سنگ شکنی، نصب و راه اندازی لوله های آب، گردشگری، آرد و نان، دکوراسیون و لوازم خانگی، تجارت دام زنده، نصب کندوهای عسل، صنایع سامانه های خنک کننده، برق و حوزه های دیگر برگزار شد موضوعات تجارت بین بازرگانان 2 کشور رد و بدل شد.

شهلا عموری گفت: امیدوارم برگزاری چنین نشست ها و ارتباط هایی، منجر به عقد قرارداد بشود تا بتوان حوزه فعالیت اقتصادی خوزستان را گسترش دهیم.

سید سلطان حسینی، عضو اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: این نشست ها موجب آشنایی بیش تر تجار خارجی با خوزستان شده و زمینه همکاری دو جانبه در بخش های اقتصادی را فراهم می آورد.

هیات ٢٥ نفره عمانی از یکشنبه شب وارد اهواز شد و در نشست هایی با استاندار خوزستان، شهردار اهواز، و جمعی از تجار خوزستانی برگزار کرد.

در این نشست 22 نفر از هیات تجاری عمان و بیش از یکصد بازرگان خوزستانی برگزار شد در خصوص حوزه های کاری مشترک گفت و گو شد.

عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت، ماهیگیری و کشاورزی از منابع دیگر درآمدی این کشور می باشد.

سال گذشته 194  میلیون دلار صادرات از ایران به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.