استاندار خراسان رضوی:

رسالت نیروی انتظامی تامین امنیت پایداردر جامعه

استاندار خراسان رضوی گفت: اعتماد مردم به نیروی انتظامی یک سرمایه بزرگ اجتماعی و این از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علی رضا رشیدیان در گردهمایی عمومی کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: باید با برنامه ریزی مدون و اتخاذ راهکارهای موثر برای افزایش اثر بخش اعتماد مردم به نیروی انتظامی تلاش کرد.

وی گفت : رسالت این نیرو در تامین امنیت پایدار، در مقایسه با سایر قوای مسلح سنگین‌تر، حساس تر و در عین حال ظریف‌تر است.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری نیروی انتظامی باید ضمن حفظ اقتدار، محبت و صمیمیت خود را با مردم حفظ کند، افزود: این مهم در سایه اتکال به خداوند، پیروی از توصیه های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و برخورداری از پشتوانه مردمی محقق شده است.
رشیدیان احساس توامان اقتدار و رافت در نیروی انتظامی را یکی از ضروریات شرایط کنونی برشمرد و گفت: باید این موضوع به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود تا این دو ویژگی در برابر دیدگان مردم قرار گیرد و احترام به آنان منجر به ایجاد صمیمیت بیشتر و در نهایت امنیتی مردم محور شود.
وی تامین امنیت را موضوعی فرا دستگاهی و همه جانبه دانست و تصریح کرد: اگرچه وظیفه ذاتی پلیس تامین امنیت است و در این موضوع نقشی تعیین کننده دارد ولی تمام دستگاه های اجرایی باید برای تحقق اهداف نیروی انتظامی کمک کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت سریع فناوری و تکنولوژی های جدید، گفت: ارتقای آموزش، استفاده از تجهیزات کارآمد و به روز و تخصصی شدن پلیس برای مقابله با تهدیدات ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
رشیدیان خاطر نشان کرد: امروز پلیس هوشمند و آینده نگر است و در مقابل جریان ها نه تنها منعفل نیست بلکه فعال است و برای گسترش نظم و امنیت در جامعه یک برنامه و راهبرد موثر دارد.
وی، مقابله با فساد، بی انضباطی و اغتشاش را از جمله مهم ترین وظایف پلیس برشمرد و افزود: به مدد حضور مقتدرانه نیروی انتظامی شاهد روند کاهنده جرایم در سطح استان هستیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: با حضور گسترده نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در صحنه شاهد تامین امنیت مطلوبی در جامعه هستیم و نیروی انتظامی در این زمینه به خوبی به وظایف و ماموریت های خود عمل کرده است.
رشیدیان توجه و تعامل خوب با مردم را اصلی مهم در پیشگیری از جرم دانست و افزود: در این زمینه شاهد توفیقات خوبی در انجام ماموریت ها و وظایف نیروی انتظامی هستیم.
وی اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح از ارکان مهم تامین نظم و امنیت کشور است و با رویکرد اخلاق مدارانه، خدمت صادقانه به مردم و جامعه را افتخار خود می داند.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.