بزرگداشت آیت‌الله فسلفی در شانزدهمین همایش ستارگان محراب

شانزدهمین همایش ستارگان محراب با موضوع بزرگداشت «آیت‌الله میرزا علی فلسفی» در مسجد لرزاده تهران برگزار شد.

بزرگداشت آیت الله فسلفی در شانزدهمین همایش ستارگان محراب
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شانزدهمین نشست ستارگان محراب با موضوع بزرگداشت «آیت‌الله میرزا علی فلسفی» شامگاه دیروز بیست و هفتم بهمن پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد لرزاده تهران برگزار شد. 

آیت‌الله محسن حبیبی، رییس حوزه علمیه مجتهدی در این مراسم به ذکر خاطراتی از مرحوم آیت الله فلسفی پرداخت و اظهار داشت: این عالم برجسته 35 سال در مشهد به تدریس فقه و اصول مشغول بودند و صاحب شخصیتی بسیار متواضع بود که درک برخی از خصوصیات ایشان  برای ما دشوار است.

وی اظهار داشت: در روزگاری که بهاییت قصد منحرف کردن افکارمسلمانان را داشت ایشان نقش به سزایی را در رفع شبهات ایجاد شده توسط این گروه ایفا نمود و طلاب بزرگی را از میان شاگردانشان در تهران و مشهد تربیت کرد.

آیت‌الله حبیبی با ذکر این نکته که نشست و برخاست و شیوه گفتگوی ایشان درس بود، خاطر نشان کرد: ایشان کاملا به دور از هوای نفسانی به سر می برد و در طول زندگی ایشان که همواره همراه آن بزرگوار بودم هیچ «مکروهی» مشاهده نکردم که از او سر بزند، در مدت چهل و پنج سال آشنایی و نزدیکی من با وی بخاطر ندارم که یک بار برخورد تندی با کسی داشته باشد و به معنای واقعی کلمه راه ساده زیستی در پیش گرفته بود.

رییس حوزه علمیه مجتهدی تصریح کرد: با وجود اینکه جایگاه مرحوم فلسفی در محراب مسجد بود اما وقتی پدرشان وارد مسجد میشد به پیشواز وی میرفت و هر کجا که پدر ایشان می نشست در نزد وی قرار میگرفت.

وی گفت: ایشان داوطلبانه در شبهای جمعه طلاب را در تمام مدت سال به روستاهای اطراف تهران میبرد تا تبلیغ کنند و همواره مشتاق بود مطالب علمی ای را که به دست آورده بود به دیگران عرضه نماید.

آیت‌الله حبیبی در ادامه گذری به فضایل اخلاقی والدین مرحوم فلسفی زد و اظهار داشت:  اگر روی یک هسته ی زردآلو کار شود آن دیگر تنها یک هسته باقی نمی ماند، شکوفا می شود  و چه بسا به یک درخت تنومند و پربار تبدیل گردد، انسان هم ظرفیت شکوفایی را در صورت پرورش یافتن دارد که مسئولیت آن در غیاب انبیاء و ائمه بعهده علمای دین است.

رییس حوزه علمیه مجتهدی بیان کرد: روحانیت شیعه با امام عصر(عج) پیوند دارد و ازین رو در مرز عصمت قرار می گیرد بنابراین حفظ حرمت و گرامی داشتن آن بسیار مهم است چرا که تکریم آنها، تکریم پروردگار و بزرگداشت آنها بزرگداشت دین است.

گفتنی است درپایان نشست حاج احمد چینی به مداحی پرداخت و سپس از تابلوی یادبود مرحوم فلسفی رونمایی شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار