28 کشته در انفجارهای آنکارا/ واکنش های بین المللی + فیلم و تصاویر

شمار تلفات انفجار مهیب خودرو بمب گذاری شده در مرکز شهر آنکارا پایتخت ترکیه در نزدیکی مقر ستاد فرماندهی ارتش به 28 کشته و 61 زخمی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، این انفجار روز چهارشنبه و موقع خروج پرسنل نظامی رخ داد که به گفته استانداری آنکارا تاکنون 28نفر دراین انفجار کشته و 61نفر مجروح شده‌اند.

گفته می شود یک خودرو بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نظامیان ترکیه منفجر شده است.

وقوع انفجار مهیب در پایتخت ترکیه/18 کشته تا این لحظه
"محمد قلیچدار" استاندار آنکارا نیز تایید کرد که انفجار در سرویس نظامیان با حمله یک خودروی حامل بمب صورت گرفته است.

رسانه های ترکیه محل وقوع انفجار را میدان مرکزی "قزل آی" آنکارا اعلام کردند.

وقوع انفجار مهیب در پایتخت ترکیه/18 کشته تا این لحظه
خبرهای رسیده حاکی از آن است که داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه سفر خود به بروکسل را به خاطر این انفجار به تعویق انداخته است.

انفجار زمانی رخ داد که در کاخ ریاست جمهوری ترکیه نشست امنیتی تشکیل شده بود.

تاکنون هیچ گروه مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مرکل: در کنار مردم ترکیه هستیم

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان عصر چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، به مردم ترکیه می گویم که ما آلمانی ها در درد و رنج شما شریکیم.

مرکل افزود: در جنگ علیه عاملات این اقدامات ضد بشری در کنار ترکیه می ایستیم. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در واکنش به این حمله تاکید کرد، انتقام انفجار تروریستی آنکارا را می گیرد.

درخواست نماینده آنکارا در پاریس برای مبارزه با تروریسم

علی اونانر، کاردار سفارت ترکیه در پاریس در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار درباره انفجار آنکارا گفت: تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و شاید طرح فرضیه های مختلف درباره مسئول احتمالی حمله محتاطانه نباشد.

وی افزود: اما همانگونه که می دانید ترکیه در مبارزه بین المللی ضد تروریسم و به خصوص در مبارزه با پ ک ک، داعش و جبهه انقلابی آزادی خلق ترکیه در صف نخست قرار دارد و نتایج تحقیقات در ساعات و روزهای آینده مشخص خواهد کرد کدام یک از این سازمان ها مسئول این حمله بوده است؟

آمریکا شهروندان خود را از سفر به ترکیه منع کرد

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از انفجار تروریستی آنکارا، به این واقعه واکنش نشان داد و پرهیز آمریکایی‌ها از سفر به ترکیه را خواستار شد.

در انفجار تروریستی امشب آنکارا، یک خودروی بمب‌گذاری شده در کنار اتوبوس حامل نیروهای ارتش در کنار منفجر شد و بر اساس آماری که تا این ساعت منتشر شده، 28 نفر کشته شدند.

مارک تونر در واکنش به این حادثه گفت: «به بازماندگان و مجروحان این حادثه تسلیت می‌گوییم؛ خبرهای اولیه در خصوص وسعت و شدت این حادثه منتشر شده و گزارشی از برعهده گرفته شدن مسئولیت این اقدام، در دست نیست.»

سخنگو پس از تسلیت گفتن به ملت ترکیه، به ملت خود پرداخت و گفت که سفارتخانه آمریکا در حال بررسی موضوع است تا صدمه دیدن یا ندیدن اتباع ایالات‌متحده در این حادثه، مشخص شود.»

محکومیت بین المللی انفجارهای آنکارا

همچنین وزیر خارجه انگلیس، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ... در بیانیه هایی جداگانه این انفجار تروریستی را محکوم کردند.

'فلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس نیز در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حادثه؛ این انفجار را محکوم کرد.

'ینس استولتنبرگ' دبیر کل ناتو ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این انفجار و مردم ترکیه، گفت، ترکیه از حمایت کامل ناتو برخوردار است. وی افزود: این اقدامات خشونت بار هیچ توجیهی ندارد و ناتو در جنگ علیه تروریسم، دوشادوش ترکیه است.

'فدریکا موگرینی' رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از همدری اتحادیه اروپا با ترکیه گفت و افزود: ما در این لحظات سخت با ترکیه و مردم این کشور و همه آنهایی هستیم که از تبعات چنین خشونت و تروریسم در رنج و تعب هستند.

کاخ الیزه فرانسه نیز در بیانیه ای از سوی 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری این کشور، حملات خشونت بار در انکارا را محکوم و با مردم ترکیه ابراز همدردی کرد.

'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتایا در کنفرانس انجمن روزنامه نگاران ضمن محکوم کردن این انفجار، گفت که این حمله باعث ناراحتی عمیق ما شد.

وزارت خارجه قطر ضمن محکوم کردن این حمله، از حمایت این کشور از اقدامات ترکیه برای مقابله با این اقدامات جنایتکارانه که هدفش متزلزل کردن امنیت و ثبات ترکیه است، حمایت می کند.

'الهام علی اف' رئیس جمهوری آذربایجان نیز در پیام تسلیت به 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه، از تروریسم به عنوان 'شری' برای بشریت یاد کرد. وی افزود: این حادثه بی رحمانه باردیگر بر ضرورت جنگ جمعی علیه تروریسم تاکید دارد.

وزیر خارجه پاکستان ضمن محکوم کردن حمله به آنکارا، بر همبستگی کشورش با ترکیه تاکید کرد و گفت، تردیدی نداریم که ترکیه با اراده قوی، مصیبت تروریسم را ریشه کن خواهد کرد.

رئیس جمهوری کوزوو و وزیر خارجه آلبانی نیز در صفحه توئیتر خود حمله در آنکارا محکوم کردند. سفرای انگلیس و آمریکا در ترکیه نیز در صفحات توئیتر خود این حمله را محکوم کردند. سفیر انگلیس از همراهی کشورش با ترکیه در این لحظات دشوار نوشت و سفیر آمریکا نیز از ناراحتی و شوک وارده در اثر این حمله خبر داد.

وقوع انفجار مهیب در پایتخت ترکیه + فیلم



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
عزیزان ما الآن در آخرالزمان داریم زندگی می کنیم. و این برای همه ی عالم یک امتحان نهاییه , هرکس قبول شد خوش بحالش و هرکس مردود شد فقط خداوند بهش رحم کنه .
اگر خوب تماشا کنید به راحتی همه چیز را می بینید . بدون شرح.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
دوستان توجه کردید این عربستان و ترکیه خیلی دوست دارن ادای اربابشون آمریکا رو در بیارن!!!
عربستان عشقش اینه که ائتلاف چند کشوری برای جنگ علیه مردم مظلوم یمن راه بندازه و از تروریسم حمایت بکنه و خیلی دوست داره تو اخبار بگن ائتلاف به رهبری عربستان!!!
ترکیه(منظورم فقط اردوغانه) خودش بمب گذاری میکنه تا (مثل 11 سبتامبر در آمریکا) برای خودش مجوز تجاوز و ظلم و خونریزی صادر کنه و هر کاری دلش خواست انجام بده!!! و از تروریسم در منطقه آشکارا حمایت میکنه!!!
حتما دوتاشون پیش خودشون میگن ما چقدر زیرک و باحالیم!!! ما چقدر میفهمیم!!! ما چقدر قدرتمندیم که میتونیم مردم بی دفاع رو بکشیم!!!
دست آمریکا و نوکرانش در منطقه خیلی وقته برای ما رو شده
به امید روزی که صلح و دوستی به اقوام و مذاهبی که در خاورمیانه زندگی میکنن برگرده انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
پاسخی به جنایتهای
اردغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ای اردوغان نامرد از داعش حمایت میکنی این جوری جنایت میکنی خدا نگاهت میکند اتش به خانه ات میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
داعشیهای ترک زبان که از نسل ابوسفیان هستند ،سعی دارند آقا اردوغان رافریب دهندتادستور قتل عام مسلمان عراق ،سوریه را بدهد.فکر میکنم وآقا رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ،فکر میکنه ما سنی وشیعه داعشی هستیم ،وداعش ها سنی وشیعه هستند،وخاطر همین داره با مردم سنی وشبعه عراق وسوربه میجنگد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
کار خود ترکیه است یک بهانه می خواهند برای ورود به سوریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ترکیه حامی اصلیه داعشه پس کار داعش نیست شاید هم برای رد گم کنیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ای کاش اردوغان میترکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این اردوغان و دار ودسته اش خیلی مکار و حیله گر هستن.خدا میدونه باز چه کلکی میخوان سور کنن.خلاصه کلام با سیاستهای بچه گانش هم کشور خودش و هم منطقه رو به آشوب کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
از ایران کسی تروریست ها را محکوم نکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اردک خان عثمانی همه همسایه هاراقتل عام کرده کردهای مطلوم خودش راهرروزمیکشه اوناراکرد واهل ترکیه نمیدونه بااسراییل همسازشده داعش ذرست کردن وحالافکرپلیدتوسرشه به ملت خوذش هم رحم نمیکنه ازکسی که میکه هدف وسیله راتوجیه میکنه انتظارداریم اراین هم خون ریز تریشن که ارذک خان عثمانی نامسلمان وازباباش هستندکه ذست شیظان راهم بستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این یه سیاسته مسخره هستش
خودشون بمب گذاری کردن که بگن کار تروریستهاست
بعد دلیل بشه برا حمله به سوریه ولی خودشون میدونن این کارشون جنگ جهانی سومو به وجود میاره.اردوغان فکر میکنه حکومت عثمانیه هرکاری میتونه بکنه .درکل این فیلمشونه واسه حمله به سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
چراکسی به مردم یمن که ۱۰ماه است بی دلیل بمباران میشوندتسلیت نمیگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
معنی ترور را یما گفتن ایجاد ترس ووحشت واقدام به کارها ببکه منجر به خشونت بشه حالا بررسی کنی چه کسانی دارن با قشار یک دکمه از دل دریاها وسر زمین های دور واسمانها اقدام به کشتن وترس ووحشت میکنند ایا غیر از امریکا و.غرب وعوامل شان به کس دیگری خواهید رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
منم نظرم اینه که کار دستگاه اطلاعاتی ترکیست.شک نکنید.برای همراه کردن افکار جامعه جهانی با خودشون برای حمله به سوریه.حالا نگاه کنید کی گفتم .الان میگن داعش مسولیت این حمله رو بر عهده گرفته.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ماخوشحال ازبمب گذاری نیستیم ولی این نتیجه یک سیاست ورفتاراشتباه است وازقبل هم پیش بینی میشد ومیشودگفت پیش بینی مادرست ازاب درامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
صحنه سازی و فریبکاری ترکیه برای مداخلات بعدی در سوریه و عراق است تا گروه داعش رو تقویت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
سیاست وحشیانه اردوغان درمنطقه به یاری خدادرآینده نزدیک ترکیه رابه سمت پرتگاه بی بروبرگشت خواهدبرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
عزیزانم این ها کا ملا پیش بینی شده است می خواهن این کار هارو بکن تا وارد سوریه بشن مگه قضیه روز 11سپتامبر رو یادتون رفته الکی انداختن گردن عراق بعد رفتن عراق رو گرفتن کاملا پیش بینی شده میخواهن برن تو سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
عامل انفجار خود دولت ترکیه است که با این عمل ومظلوم نمایی میخواهد مجوز بین المللی تجاوز به سوریه رابدست اورد چنانکه سال گذشته با چند انفجار در شهر های ترکیه که بدست عوامل دولت ترکیه جهت ایجاد نا امنی در کشور بنام گروهای ترویستی انجام گرفت وسپس دولت با شعار ایجاد امنیت در انتخاباتبا این ترفند رای مردم را دوباره بدست آورد این گونه اعمال از خصوصیات بارز اردغان میباشد.
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اردوغان جون خوبی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
زمان نتیجه این این انفجار ها را مشخص میکنه ولی میشه حدس هایی زد مثلا کار داعش و یا کردها و ختی کار خود دولت اردوغان برای فریب اذهان و ادامه سیاست های فریبکارانه اردوغان برای پیشبرد اهداف اربابانش باشد فعلا باید منتظر بود و دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
سیاست پدر و مادر ندارد ؛ این شاید کار خود اردوغان باشد تا بتواند در اذعان جهانی سرپوشی روی کارهای تروریستی خودش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
هر دست که دادند همان دست گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
همش فریبکاریه کار خودشونه می خواهند بهانه ای جور کنن که به سوریه حمله کنن يه انفجار ایجاد میکنند از اون طرف هم به داعش ميگن مسوليت انفجار رو بر عهده بگيره تا به بهانه حمله به داعش به سوریه حمله کنه لعنت بر این مزدوران تروریست
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
هه خنده داره واقعا مردم یمن و سوریه و عراق دارن هرروز سلاخی میشن اسرائیلیا فلسطینی هارو زنده زنده میسوزونن و صدای هیچکس درنمیاد ولی با افرادی که طی انفجار خودساخته مقامات خودهمون کشور میمیرن دنیا اشک میریزن و حقوق بشر و سازمان ملل وجود خارجی پیدامیکنن اگه این انسانیته مرگ بر انسانیت اینجور ادما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
خود کرده را تدبیر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
رو سیاهی به زغاله
روزگار ترکیه سیاهست. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
دقیقا این کارها توطئه خود کشور ترکیه هست.میخوان وانمود کنن که اونا از تروریستها ضربه میخورن.عجب دنیای مسخره ای ساختیم.تمام کشورها انفجار ترکیه رو محکوم کردند.مردم یمن دارن تو خون قلت میزنن کسی صداش در نمیاد.ای انسان ننگت باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اینم یه دلیل دیگه برای مسافرت نکردن به ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
به نظر من که این کار خود ترکیه هستش برای اینکه بگن من خودم قربانی تروریسم هستم و دستش باز باشه برا حمله به کردها و این حملاتو توجیه کنه.
انصافا کردها ی ترکیه و سوریه بخاطر سیاست های ترکیه جزو زجر دیده
ترینن اقشار مردمن و مظلوم واقع شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اردوغان بدونه چوب خدا صدا ندارد وهرچه به مردم سوریه ظلم کرد سزاش می بینه
Germany
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این اتفاق هم یجور ۱۱ سپتامبر دیگست کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شکرا.مگر خون مردم ترکیه رنگین تر از عراقیها وسوریهاست.خود کرده را تدبیر نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این انفجار یک فیلم است که بازیگر آن اردوغان است تا ترکیه راکه حامی تروریسم است خودش را قربانی ومظلوم نشان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
کاری با ترکیه و کردها و عراق و سوریه و داعش ندارم. بمب گذاری و کشتار مردم بیگناه در هر کجای جهان کاری زشت و نکوهیده است .کسانی که از کشتار مردم بیگناه خوشحال میشوند بیمار و روانی هستند.
-
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
در چند روز اخیر موج انتقادات از رفتار وحشیانه ی دولت ترکیه با کردها و همچنین سیاست مداخله جویانه ی آنها در ترکیه افزایش یافته بود. به همین خاطر دولت ترکیه و دستگاههای اطلاعاتی آن این برنامه رو طرح ریزی کردند تا توجه جهانیان رو به خودشان جلب کنند و در واقع این انفجارها خودزنی از طرف دولت ترکیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
یله ترکیه دنبال راهکاری برای ورود نیروهای نظامی به سوریه است ، واحتمال زیاد این بمب گذاری کار ایادی صهونیستهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
حالا ببینیداگه بهانه حمله به سوریه نکردن بسوزه پدرسیاست حتمامیگن کار کردهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
دقت کردین انفجارهای ترکیه رو .قبل انتخابات مجلسشون .الان هم برا اینکه زمینه حمله به سوریه جور بشه .سیاست کثیف اردوغان که مردم خودشو میکشه تا سیاستاشو جلو ببره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اگر کسی و یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگیرد باید به اردوغان و اطرافیانش مشکوک شد و منتظر توطئه جدید آنان ماند، شاید به بهانه مبارزه به پ.پ.ک بخواهند به عراق ضربه بزنند و یا به بهانه مبارزه با داعش!!!! به کردهای سوریه حمله کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
میان دوکس آتش افروختن نقل استوخود درمیان سوختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
میان دوکس آتش افروختن نقل استوخود درمیان سوختن
Netherlands
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شايد هم يه حمله ساختگي و بهانه واسه لشكر كشي به سوريه و شمال عراق !!!خدا عالمست !!!
Netherlands
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شايد هم يه حمله ساختگي و بهانه واسه لشكر كشي به سوريه و شمال عراق !!!خدا عالمست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
سلام خدمت دوستان عزیزاین یک خودزنی محض است برای پیشبرد برنامه های نظامی اینده اردوغان ادم مکاریست نمونش نجات فردی که میخواست خود کشی کنه منم به بازماندگان بیگناه وفقط مردم ترکیه تسلیت میگم.
Germany
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ترکیه به خودی هم رای نمی کنه
ابن بمبگذاری کرد
دو تا نتیجه داشت
اول به کرد های ترکیه راحت تر حمله کنه
دوم از سوریه نفت بیشتر بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
انشاا...ریشه سیاستهای خصمانه ترکیه و سعودی(صهیونیستی)کنده بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
پ ک ک مگه گروه تروریستی که این کارو بکنه بهتره اتهام به کردا نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ترکیه و داعش حامی هم هستند احتمالا بخاطر حمله ارتش ترکیه به پ ک ک انها هم از دولت انتقام گرفته اند یا ترکیه خود زنی کرده (مثل برجهای دو قلو امریکا) تا بجایی حمله کنه /خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
دوستان عزیز اینا همش سیاه نماییه
چیدن یه سناریوی نمایش برای اینکه خودشون رو از قربانیان تروریست معرفی کنن و مسیر حمله به تروریست های سوری رو به اصطلاح از دید جامعه جهانی موجه جلوه بدنپترئریست های ی که دست پرورده خوشونن

یادتون باشه امریکاییا با همچین ترفندی (11 سپتامبر) به افغانستان حمله کردن

به امبداینکه هر روز خبرهای شیرینتری از پیروزی های رزمندگان در سوریه و عراق به دست برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
از سیاستهای تو در توی نئو عثمانی ها نمیشه سر در اورد شاید کار سرویس اطلاعات خودشون باشه برای تحریک احساسات مردم ترکیه و فشار بیشتر به کردها و .. اقدامات ترکیه بعد این انفجار همه چی رو معلوم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شاید خودزنی باشه تا عملیات نظامیش را توجیه کنه همیشه زورگویان خودزنی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شایدم...یک ۱۱سپتامبر دیگه..بهانه ای برای جنگ با تروریسم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
یازدهم سبتامبر دیگر اینبار در ترکیه
بهانه ای برای حمله به سوریه خدا به داد مردم بی گناه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
یازدهم سبتامبر دیگر اینبار در ترکیه
بهانه ای برای حمله به سوریه خدا به داد مردم بی گناه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این انفجار سیاست خود ترکیه بود برای اینکه حمله به سوریه را با نیت نابودی داعش توجیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
بهونه حمله به سوریه جور شد
یعنی پست تر از اردوغان باز خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
حقشون . انشاالله بدتر از این سرشون بیاد. مخصوصا سر این صعودیا.
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
یا دسیسه خود سرویس اطلاعاتیشون هست یا کار پ.ک.ک
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۷:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
درسته موافقم نقشه خودشونه.مثل همون داستان نجات دادن جوانی که قصد خودکشی داشت بدست خردوغان نجات یافت مثلا......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این سیاست اردوغانه. خودش این انفجار و طرح کرده تا بهونه پیدا کنه به سوریه حمله کنه. میگی نه نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
خداییش از کجادرمیارید این حرفارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این تلافی حمله به کردهای عراقه چوب خدا بی صداست. روزی این وهابی های سوسمار خور ال سقوط باشه. ولی ما این جور بمب گذاری و موارد انتحاری رو محکوم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
چاه مکن بهر کسی اول ترکیه بعدا سعودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
گندزدی به ادبیات، سواد نداری ساکت بشین نظرتو نپرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
سران وسیاستمداران ترکیه با سیاستهای غلطشان وحمایت از تروریست باعث وبانی این فاجعه شده وباید در قبال کشته شدن شهروندان نظامی وغیر نظامی این فاجعه پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
حکومت ترکیه بدست خودش آچمز شد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
اردو خر ترکیه رو نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
گهی زین به پشت گهی پشت به زین،عاقبت بلندپروازی اردک غان نئوعثماني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
مبارکه اردی جون!حالا دوغتو بنوش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
هنوز اول بازیه ،ترکیه باید منتظر بلاهای بیشتری باشه تا شاید کمی از رنج مردم سوریه که پنج سال با پدیده تروریست مواجه شده را بفهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
میشه دقیقا یکی من رو روشن کنه
چرا کشوری که حامی تروریسم های سوریه است باید مورد هجوم همون تروریست ها قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
شاید کار کرد ها باشه ، اما اگر داعش باشه به خاطر اینکه از کنترل خارج شدن که به پاریس هم کشیده !
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۵:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
تروریستهای سوریه داعش هستند که نفت مفت به ترکیه می فروختند اما انفجار های ترکیه بدست جدایی طلبان پ ک ک انجام گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
این همون سیاست بی پدر ومادره که جنگ بین قطر ، عربستان و ترکیه در منطقه براه انداختن و گروههای مختلفی با دیدگاههی مختلف دست به عملیات تروریستی میزنن تازه جرثومه فساد اسرائیل رو فراموش نکنید که برای بهم ریختن اوضاع و مشخص نبودن حامی واقعی تروریسم دست به هر کاری میزنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
دلیل زیادی وجود داره مثلا شاید کار خود ترکا باشه که به دنیا نشون بده دیدین اگه من حامی تروریستا بودم این بلا سرم نمیومد یا شاید بخواد فشارو از رو خودش برداره .
دلیل دیگه که احتمالش بیشتره ابن که کار چند عضو داعش که از همکازی ترکا باهاشون ناراضی هستن و با این کار می خوان هشدار بدن که اگر کم کاری کنین همون بلایی که سر سوریه آوردیم سر شما میاریم . در کل دلیل زیاد میشه آورد که نمیشه از رو قاطعیت نظر داد ولی ، جیزی که واضح هست اینه که وقتی شما با آتیش بازی می کنین یک روز اون آتیش دامنتونو میگیره بس بهتره همون اول آتیشو خاموش کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
به جهت مظلوم نمایی و فریب افکار عمومی
Germany
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
خب اینها درس عبرته که از تروریست ها حمایت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
هنوز گروهی گردن نگرفتن
در ضمن سگ چون هار بشه به صاحبش هم حمله میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
بنظر من کار خود دولت اردوغانه
میخوان اینو دستاویزی برای حمله به سوریه بکنن
مخصوصا با حرف خانم مرکل که میگه :در جنگ علیه عاملات این اقدامات ضد بشری در کنار ترکیه می ایستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
عزیزم بیشتر دقت کنی جواب سوالتو میگیری سطحی به قضیه نگاه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
همه نتیجه‌ی سیاست های غلط اردوغان هست که بلاخره گريبانشو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
بابا مطخسس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
مبارزه با پ ک ک سیاست غلطه؟ بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۹:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
کار خود ترکیه هست، دنباله بهانه میگرده برای ورود به خاک سوریه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۱۴:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
كر هركسيكه بوده باعث ناراحتي ومستحق سرزنش هست ولي خوبه كه اين بلاها به سر تركيه بياد تابفهمه كه سه الي چهارساله كه در سوريه همين تركها چه كار دارن ميكنن وچه خون هاي بيگناهي روبه زمين ريختند
آخرین اخبار