برگزاری سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان در مشهد

دبیر علمی این سمپوزیوم گفت: سمپوزیوم یک روزه تکامل و اختلالات آن در کودکان امروز در تالار شهید چمران بیمارستان قایم(عج) مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عزت خداشناس  افزود: این کنگره به همت گروه آموزشی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مرکز جامع تکامل کودکان و حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.
این متخصص کودکان در مورد گروه هدف سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان اظهار داشت: گروه هدف این سمپوزیوم از جمله فوق تخصص کودکان، روانپزشکان، متخصصان کودکان، متخصصان رشد و تکامل حرکتی و همچنین کارشناسان بهداشت، گفتار درمان، کار درمان، فیزیو تراپیست و مددکاران اجتماعی هستند.
به گفته ی خداشناس محورهای این سمپوزیوم شامل معیارهای اندازه گیری وضعیت تکامل و هوش، نحوه ارزیابی اختلالات تکامل در کودکان، اداره و توانبخشی کودک مبتلا به اختلال تکامل و تکامل همه جانبه کودکان است.
وی با بیان اینکه در این سمپوزیوم 5پنل تخصصی برگزار می شود، ابراز داشت: در ابتدا پنل تخصصی معیارهای اندازه گیری و تکاملی هوش با حضور متخصصان و فوق تخصصان اعصاب ، متخصصان غدد و اساتید رشد و تکامل حرکتی از برنامه های محوری این سمپوزیوم یک روزه است.
وی ادامه داد: پنل دوم در مورد تکامل همه جانبه کودکان است که دکتر برکاتی عضو تیم تکامل در وزارت بهداشت به تشریح رویکردهای اختلالات تکاملی می پردازد و پنل سوم معیارهای اندازه گیری و تکاملی هوش در کودکان است که با حضور متخصصان کودکان برای بررسی روش های ارزیابی اختلالات کودکان در نظر گرفته شده است.
خداشناس اظهار داشت: همچنین از آنجا که بیماری اوتیسم یکی از بیماری های شایع مرتبط با بیماری های اختلالات تکاملی است، دو پنل تخصصی برای این بیماری در سمپوزیوم تکامل و اختلالات ان در کودکان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این پنل تخصصی هم با حضور متخصصان و فوق تخصصان گفتار درمان برپا می شود که به ارائه رویکرد و برنامه های توانبخشی موجود برای کودکان مبتلا به اوتیسم می پردازد.
دبیر علمی سمپوزیو تکامل و اختلالات ان در کودکان افزود: سخنران کلیدی این پنل دکتر جغتایی، استاد و فلوشیپ گروه اعصاب و مشاور وزیر در علوم توانبخشی است.
وی کلید شروع این همایش را با راه اندازی مرکز جامع تکامل در کلینیک سرور مشهد دانست و ابراز داشت: تجزیه و تحلیل روش های ارزیابی تکامل در کودکان هدف اصلی از برپایی این سمپوزیوم است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.