ضرورت اجرای ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اگر هم اکنون جلوی برج سازی درتهران گرفته نشود در آینده مشکلات تهران غیرقابل حل خواهد شد.

ابراهیم نکو عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درواکنش به ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ممنوعیت بلند مرتبه سازی در تهران بیان کرد: در شرایط کنونی که بحرانی آلودگی هوا و ترافیک های طاقت فرسا در سطح شهر دیده می شود باید به فکر انجام اقدامات منطقی در جهت کاهش برج سازی و افزایش تراکم در پایتخت باشیم.

وی افزود: اگر هم اکنون جلوی برج سازی ها را نگیریم در آینده نزدیک مشکلات تهران به حدی می رسد که دیگر قابل حل نیست.

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت ادامه داد: حتی با فرض اجرایی شدن قانون مذکور و جلوگیری از ساخت و سازهای بی منطق بازهم مشکل آلودگی تهران حل نمی شود.

نکو تصریح کرد: در سیاست های کلی باید سعی شود تا جلوی تمرکزسازی شهر تهران گرفته شود و در آینده شاهد ثبات جمعیت تهران باشیم.

وی با اشاره به کوه خواری های متناوب که در این سال ها افزایش یافته، افزود:حرکت بلدوزها در سینه کش کوه ها باعث شده تا بجای اینکه منابع طبیعی مکانی برای کاهش آلودگی تهران باشد مکانی برای سکونت تعداد بیشتری از افراد و در پی آن افزایش روز افزون آلودگی پایتخت باشد.

ابراهیم نکو در پایان تاکید کرد: فقط اراده یک نهاد یا سازمان برای اجرایی شدن این طرح اکتفا نمی کند و مجلس و دولت و شهرداری و همه نهادها باید دست به دست هم بدند تاشاهد اجرایی شدن این قانون باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
طرح خوبی است بشرط اجرای کامل و بدون نقص مفادش و دل کندن شهرداری و استانداری از درآمدهای حاصله از ساخت و ساز بی رویه در تهران و حومه لیکن بنظر بنده اندکی دیر بفکر ارائه طرح و چارچوبی مدون برای ساخت و ساز شهری افتاده ایم چون دیگر در تهران جایی نمانده که از نیش بولدوزرها در امان مانده باشد!
آخرین اخبار