«سفید» پاتوق فرهنگی هنردوستان تلویزیون

برنامه «سفید» از شنبه تا چهارشنبه با پرداختن به موضوعات مختلف حوزه فرهنگ و هنر از شبکه آموزش پخش می‌شود.

سعید بشیری تهیه‌کننده برنامه «سفید» در خصوص ویژگی‌های این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من شروع به کارم در تلویزیون با ساخت برنامه در حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات بوده است. «دو قدم مانده به صبح» اولین برنامه‌ای بود که اقدام به تولید آن کردم. در آن برنامه نیز رشته‌‌های مختلف هنری مانند سینما،‌ هنر، تئاتر، شعر، موسیقی و ... مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفتند. بعد از این برنامه حوزه اصلی فعالیت من در تلویزیون در حوزه فرهنگ و از جنس هنر و ادبیات بوده است. برنامه «سفید» مدل دیگری از آن دست برنامه‌هاست البته با رویکردی متفاوت.

وی بیان کرد: «سفید» در روزهایی که پخش می‌شود هر روز را به یک موضوع خاص می‌پردازد. به طوری که شنبه‌ها بحث معماری، یکشنبه‌ها تجسمی، دوشنبه‌ها، هنرهای دیجیتال مانند انیمیشن، سه‌شنبه‌ها مبانی هنرهای نمایشی که در سری اول به فیلمنامه‌نویسی و در حال حاضر به بازیگری می‌پردازد. در نهایت چهارشنبه‌ها شب آزاد برنامه محسوب می‌شود و از ایده تا اجرا به مباحث گوناگونی در زمینه فرهنگ و هنر توجه می‌کند. موضوعاتی مانند سینما، موسیقی و رشته‌های کلی. در این بخش اساتید و هنرمندان بزرگی حضور داشته‌اند از جمله آقایان چکناواریان، زرین‌دست و ... حوزه فعالیت «سفید» فرهنگ است که در برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده «دو قدم مانده به صبح» در مورد بازخوردهای برنامه «سفید» گفت: این برنامه رویکردی آموزشی دارد. خوشبختانه دانشجویان رشته‌های هنر، حتی در شهرستان‌ها که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه‌ها هستند، از مخاطبان همیشگی ما به شمار می‌روند. این برنامه بازتاب خوبی از اهالی رشته‌های هنری می‌گیرد.

برنامه «سفید» ذره ذره توانسته‌ جای خود را به عنوان یک پاتوق فرهنگی با رویکرد فرهنگی متفاوت بین هنردوستان و مخاطبان باز کرده است.

بشیری تصریح کرد: با توجه به اینکه هر برنامه‌ای در تلویزیون کار می‌شود، بر اساس قرارداد زمانی ذکر شده در آن پیش می‌رود. ما در سری دوم «سفید» تغییراتی را شاهد بودیم. «معماری» در سری اول وجود نداشت به علاوه آموزش بازیگری نیز در سری دوم مشاهده می‌شود. بنابراین اعمال تغییرات و روند رو به جلو همیشه مد نظر ما قرار دارد. به همین خاطر اگر سری سومی برای «سفید» در نظر گرفته شود، به طور طبیعی تغییرات جزو جدا ناشدنی آن خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: من تهیه‌کنندگی این برنامه را به همراه داود آجرلو بر عهده دارم. هر دوی ما از این برنامه رضایت نسبی داریم. فعالیت ما در «سفید» در حوزه فرهنگ و در جهت توسعه نگاه فرهنگی کشور است. جوان‌ها و مخاطبان برنامه را با فرهنگ کشورمان آشنا می‌کنیم افرادی که در مصاحبت فرهنگی حضور داشته باشند، رفتار اجتماعی سامان یافته‌تری از خود بروز می‌دهند. در نهایت احساس رضایت نسبی برای هر کسی می‌تواند همراه با احساسات بسیار خوبی باشد.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.