روزنامه تایمز: داعش این روزها حالِ خوبی ندارد

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی به اوضاع کنونی گروه تروریستی داعش در سایه تحولات میدانی و سیاسی در منطقه پرداخت.

روزنامه تایمز: داعش این روزها حالِ خوبی ندارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز در گزارش امروز خود به عنوان "کاهش شمار تروریست‌های داعش" به قلم کاترین فیلیب آورده است: براساس ارزیابی آژانس اطلاعاتی آمریکا، تعداد اتباع خارجی که به داعش پیوسته اند، برای اولین بار 20 درصد کاهش یافته است.

این روزنامه افزود: آمریکا معتقد است که شمار عناصر خارجی داعش در سوریه و عراق از 31 هزار به 25 هزار نفر کاهش یافته است.

روزنامه تایمز به نقل از "استیو وارن" سخنگوی ائتلاف آمریکا نوشت: کاهش حجم یگان های ویژه داعش بیانگر کاهش عضویت عناصر خارجی در این گروه است.

وی افزود: کاهش شمار تروریست‌های خارجی با افزایش کارهای دیگری نظیر سربازگیری اجباری و افزایش سربازگیری از کودکان و انتقال عناصر یگان های خارجی به میدان نبرد همراه بوده است.

این روزنامه تصریح کرد: وقتی جنگنده های ائتلاف، "محمد اموازی" عنصر داعشی انگلیسی را هدف قرار داد، داعش دچار وحشت شد و مجبور شد ماموریت های عناصرش و محل های حضور آنها را تغییر دهد.

داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریست‌ها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار