سی‌ان‌ان مانی: صنعت نفت انگلیس در آستانه فروپاشی

سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: صنعت نفت انگلیس به دلیل تاثیرپذیری از رکود بازار، در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سی‌ان‌ان در گزارشی به قلم "آلانا پتروف" نوشت: جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت "نفت و گاز انگلیس" نشان می‌دهد اگر بهای هر بشکه نفت حدود 30 دلار باقی بماند، 43 درصد از میادین نفتی این کشور در دریای شمال، در سال میلادی جاری متحمل زیان سنگینی خواهند شد. بقای صنعت نفت انگلیس بیش از هر زمان دیگری به بازگشت بازارهای جهانی نفت به ثبات، وابسته است.

کارشناسان انجمن تجاری انگلیس پیش‌بینی کردند حجم سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های نفتی به کمتر از یک میلیارد پوند (1.4 میلیارد دلار) در سال 2016 برسد، حال آنکه این حجم در سال گذشته 8 میلیارد پوند (11.3 میلیارد دلار) بود.
"دیِردر میچی،" مدیرعامل شرکت "نفت و گاز انگلیس" در این باره هشدار داد: ما بر لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم.

نفت خام با بهای حدود 33 دلار در هر بشکه معامله می‌شود و سقوط 70 درصدی را در مقایسه با تابستان 2014 تجربه کرده است. بازارهای جهانی از مازاد تولیدات انباشته شده‌اند. کاهش تقاضا برای خرید نفت در گوشه و کنار جهان فراگیر شده است و برخی کشورهای عضو اوپک مانند عربستان نیز حجم تولیدات خود را در بالاترین سطح نگه داشته‌اند. عربستان و روسیه اخیرا اعلام آمادگی کرده‌اند درصورت همراهی دیگر صادرکنندگان، تولیدات نفتی را کاهش دهند؛ اما حتی درصورت موافقت تمام اعضای اوپک، باز هم به نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت موجب بهبود بهای نفت شود.

گزارش‌های "ریستاد انرژی" نشان می‌دهد، استخراج هر بشکه نفت برای شرکت‌های انگلیسی بطور میانگین 52 دلار هزینه دربر دارد.این هزینه برای عربستان و روسیه به مراتب کمتر و به ترتیب در حدود 9.90 دلار و 17.20 دلار است. انگلیس از جمله تولیدکنندگان نفتی است که در جریان کاهش بهای نفت متحمل بیشترین زیان می‌شود. 

کارشناسان حوزه انرژی از دولت انگلیس درخواست کردند برای حمایت از تولیدکنندگان نفتی، مالیات از این شرکت‌ها را لغو کند. به این ترتیب ضمن حمایت از فرصت‌های شغلی، امنیت منابع انرژی انگلیس نیز حفظ می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار