شهرکرد؛

پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سراسر کشور، مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۶ اسفند، ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری پایان یافت.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از بامداد روز پنج شنبه ۲۲ بهمن، تا ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۶ اسفند به مدت ۱۴ روز ادامه داشت.

تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم، از بامداد روز پنج شنبه ۲۹ بهمن، تا ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۶ اسفند، به مدت یک هفته ادامه یافت.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ساعت ۸ صبح فردا جمعه ۷ اسفند، همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

این استان با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت، معادل یک درصد از کل مساحت ایران، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود.

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع ۱۶ داوطلب در چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند که در نهایت ۳ نفر از این داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و در عرصه رقابت حضور دارند، ۳ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۰ داوطلب رد شد.
 
از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در استان چهارمحال و بختیاری نیز، ۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند و یک داوطلب نیز از حوزه های انتخابیه خارج از استان، به چهارمحال و بختیاری منتقل شد، که ۳۰ نفر از آنان انصراف داده اند، ۲۶ نفر هم در مراحل قبل انصراف دادند و ۴۳ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند.

بر این اساس، در مجموع ۵۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان، انصراف خود را اعلام کردند و ۴۸ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار