توصیه‌های انتخاباتی رئیس ستاد انتخابات استان تهران/ مبادا رقابتها برای خدمت، منجر به كدورت شود

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مبادا رقابتها برای خدمت به جامعه، منجر به كدورت شود.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدشهاب الدین چاوشی با بیان اینكه انتخابات باید شكوه همبستگی ملی را برای اصلاح امور جامعه نمایش دهد، گفت:‌ آفرینش این حماسه جدید سیاسی برای تقویت بنیانهای نظم سیاسی جامعه و اقتدار ملی و بین المللی فوق‌العاده حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینكه انتظار از همه نامزدهای انتخاباتی، تلاش برای معرفی خود و پرهیز از تخریب چهره  سایر نامزدهاست، افزود:‌ نامزدها و گروه هایی كه اخلاق را زیر پا گذاشته اند مورد توجه مردم قرار نخواهند گرفت.

به گفته چاوشی همه كسانی كه درك درستی از شرایط سیاسی و اقتصادی كشور دارند باید دیگران را نسبت به اهمیت حضورشان پای صندوق های رأی هشیار سازند و صیانت از این كشور و این نظام مستلزم احساس مسئولیت همگانی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاكید كرد:‌ با توجه به تعداد قابل توجه نامزدها در حوزه های انتخابیه ای مثل تهران، مردم باید از قبل نسبت به افرادی كه قصد رأی دادن به آنها را دارند شناخت پیدا كنند و اسامی آنها را از قبل همراه خود داشته باشند تا در شعب اخذ رأی برای شناسایی افراد از میان 1200 نفر، با تراكم و شلوغی مواجه نشوند.

‌نامزدها و هواداران آنها نسبت به حقوق دیگران احترام بگذارند
 
چاوشی ادامه داد:‌ نامزدها و هواداران آنها نسبت به حقوق دیگران احترام بگذارند و توجه داشته باشند كه اخلاق انسانی و رفتار معقول از هر تبلیغاتی برای جلب آرا مؤثرتر است.

معاون سیاسی استانداری تهران عنوان كرد:‌ نامزدها از تخریب دستاوردهای نظام و القای یأس در جامعه به شدت بپرهیزند و نقاط ضعف موجود را با ارائه راه كارهای مناسب پیشنهادی نقد منصفانه بكنند.

به گفته وی همه باید برای تثبیت رفتار عقلانی تلاش كنند و به قواعد بازی (انتخابات) تن در دهند. مبادا رقابت ها برای خدمت به جامعه، منجر به بروز كینه ها و كدورت ها شود. آستانه تحمل خود را باید بالا ببریم و اجازه ندهیم كسانی از فرصت های رقابت انتخاباتی، بهره برداری های ناشایستی داشته باشد.

چاوشی گفت:‌ كاندیداها و گروه های سیاسی در اجرای مقررات و قوانین همكاری نموده و از تخطئه همدیگر و تحریك هواداران بپرهیزند.

برگزاری یك انتخابات سالم و پرشكوه یك نعمت ملی است

وی ادامه داد:‌ برگزاری یك انتخابات سالم و پرشكوه یك نعمت ملی است ، مبادا با رفتارهای ناهنجار و قانون شكنی آن را تبدیل به نقمت كنیم و ناگوارش سازیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران معتقد است: حق الناس را در همه ابعاد باور داشته باشیم و از اعمال روش های غیراخلاقی و مذموم برای رسیدن به قدرت بپرهیزیم.

وی ادامه داد:‌هركس بدون آن كه شایسته باشد و رأی مردم را داشته باشد درصدد ورود به مناصب باشد بی تردید غاصب است و اقدامات او فاقد وجاهت شرعی و قانونی است.

چاوشی افزود:‌مبادا گروه هایی كه در انتخابات با شانس و اقبال مردم مواجه نمی شوند آن را سرشكستگی خود تلقی كنند بلكه فرصتی برای بازسازی نگاه و اندیشه خود پیدا خواهند كرد.آفتاب انقلاب اسلامی پرفروغ تر از گذشته خواهد تابید و كنار رفتن عده ای از قدرت سیاسی و آمدن گروهی دیگر از دوستداران كشور آسیبی به بنیان های نظام نخواهد زد. بگذاریم آنچه مردم دوست دارند اتفاق بیفتد، برای خدمت به كشور و میهن آنقدر فرصت های جدی وجود دارد كه همه آنها موكول به مجلس نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاكید كرد:‌زندگی اجتماعی در سایه قانون اقتضا می كند كه همه به حقوق هم احترام بگذاریم. اگر قانونی مورد پسند برخی نیست، باید بدانیم كه بی قانونی عوارضش زیانبارتر است. قانون را می توان با انتخاب نمایندگان شایسته اصلاح كرد. اما  بی قانونی كشور را به ورطه هرج و مرج می كشاند كه همه در این میان متضرر می شوند.

چاوشی تصریح كرد: ستاد انتخابات استان بیشترین تعامل را در زمینه امكان نظارت مستمر هیأت های نظارت و بازرسی وزارت كشور داشته است و هرگونه نقیصه احتمالی را در روند اجرای انتخابات، فوری برطرف می كند.

وی افزود:‌ قانونگذاری و نظارت، وظیفه ای بسیار دشوار و سنگین است و بالطبع مردم كسانی را كه توانایی و شایستگی این كارهای مهم را دارند با تحقیق و مطالعه برمی گزینند.

 معاون استاندار تهران گفت:اگر قوانین ما، مبتنی بر نیازهای جامعه تدوین شود و به درستی بدون حب و بغض های شخصی به نحوه اجرای آنها نظارت شود می توان به رشد و شكوفایی كشور بیش از پیش امید بست.

همه چیز برای خلق حماسه سیاسی جدید برای مردم شریف ما در استان تهران مهیاست

وی ادامه داد: همه چیز برای خلق حماسه سیاسی جدید برای مردم شریف ما در استان تهران مهیاست. بیش از 6 هزار شعبه اخذ رأی از صبح جمعه 7 اسفند تا ساعت 18 همان روز وظیفه اخذ آرای هموطنان را به عهده گرفته اند. انتظار داریم مردم صبور و با فرهنگ ما همكاری لازم را با مجریان انتخابات بعمل آورند.

چاوشی عنوان كرد:‌توصیه ما این است كه مردم در ساعات اولیه روز نسبت به استفاده از حق مسلم خود (رأی دادن) اقدام نمایند تا در ساعات پایانی با تراكم جمعیت و خستگی نیروهای اجرایی شعب اخذ رأی مواجه نباشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌از مردم شریف و عزیزمان می خواهیم شناسنامه و كارت ملی خود را همراه با اسامی افراد مورد نظر برای رأی دادن همراه داشته باشند تا در شعب مواجه با تراكم جمعیت و اتلاف وقت شان نشوند.

وی با بیان اینكه از همه نامزدها و هواداران شان بطور جد می خواهیم نظم و امنیت جامعه را مورد توجه خود قرار دهند عنوان كرد: نامزدها و هوادارانشان  از ساعت پایانی تبلیغات، به حفظ آرامش فضای عمومی برای برگزاری انتخابات كمك نمایند. از صبح پنجشنبه 6 اسفند فرصت هرگونه تبلیغات نامزدها پایان می یابد و عدم رعایت آن می تواند در بررسی شكایات به عنوان تخلفات و حتی اقدامات مجرمانه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.