سازمان یونسکو عاملی جهت مطرح کردن جایگاه علمی ایران در جهان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تفاهم نامه‌ای که با سازمان جهانی یونسکو امضا شده است جایگاه علمی دانشگاه‌های ایران در جهان معرفی می‌شود.

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این دانشگاه یک مجموعه عظیم فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی است و به طور طبیعی تمامی دستگاه‌هایی که در این حوزه‌ها در داخل کشور یا خارج از کشور کار می‌کنند یکی از مقاصدی که انتخاب می‌کنند دانشگاه آزاد اسلامی است. 

وی ادامه داد: سازمان یونسکو نیز سازمان وابسته به سازمان ملل متحد است و در حوزه مسائل فرهنگی و آموزش در سراسر دنیا فعال است و کشور ما نیز به دلیل جایگاه علمی که در دنیا دارد خصوصا در حوزه فرهنگی قابل توجه این سازمان قرار گرفته است.

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کمیسیون ملی یونسکو نیز نماینده سازمان یونسکو در ایران است و اخیرا جلساتی منسجم را با دانشگاه آزاد برگزار کرده‌اند که بر اساس آن قرار شد تفاهم‌نامه‌ای در مسائل متفاوت فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و پژوهشی امضا شود.

وی خاطر نشان کرد: ما نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم تا بتوانیم با توجه به اهدافی که در این حوزه‌ها و ارتقای آن‌ها داریم این امکان را فراهم کنیم تا واحدهای سراسر کشور به صورت فعالانه درگیر موضوعات نامبرده و مرتبط با کمیسیون ملی یونسکو شوند. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکاناتی که دانشگاه آزاد دارد می‌تواند به کمیسیون کمک کند تا اهداف خود را به ثمر رساند و آن‌ها هم باید متقابلا با نقشی که دانشگاه در توسعه کشور دارد و می‌تواند آن را به عنوان نمونه‌ای به سایر کشورهای علاقه‌مند معرفی نماید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار