اصفهان؛

مناره‌های اصفهان ثبت جهانی می‌شوند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از پیشنهاد ثبت جهانی مناره های اصفهان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: طرح ثبت جهانی پایگاه منارها به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده که منارهای اصفهان نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

ناصر طاهری گفت:طرح ثبت جهانی منارهای اصفهان به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده اما به علت پراکندگی این آثار تاریخی ، ساماندهی و ثبت جهانی این آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: منارها در نوع خود دارای جاذبه هایی هستند زیرا از لحاظ معماری و آجر کاری و کاشی‌کاری زیبایی منحصر به فردی دارند که باید دیده شوند.

مناره های تاریخی اصفهان در گذشته به عنوان نمادی از هنر اصیل اسلامی، علاوه بر محلی برای گفتن اذان، راهنمای مسافران سرگردان نیز بوده است. ازمناره های معروف اصفهان می توان به منارجنبان، منار ساربان، منار های دردشت و بخت آغا، منار دارالضیافه، منار چهل دختران، منار مسجد علی (ع)، منار گلدسته و منار باقوشخانه اشاره کرد.



انتهای پیام/ب

برچسب ها: مناره ، اصفهان ، ثبت جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار