تقاضا، پای میوه های خارجی را به کشور باز کرد

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: ورود میوه های خارجی به بازار و مغازه ها به سبب افزایش تقاضای مردم در بازار بوده است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت میوه های قاچاق در بازار اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم میوه های نوبرانه قاچاق همچون گیلاس 120 هزار تومان، انگور شیلی 35 هزار تومان،سیب فرانسوی 18 هزا رتومان،شبرنگ و هلو 25 هزارتومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد.

وی افزود: متاسفانه ورود میوه های خارجی به بازار و مغازه ها به سبب افزایش تقاضای مردم بوده که در حالی است که قیمت انواع پرتقال و سیب ایرانی را بالا می دادند که به سبب شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور قدرت خرید آن را ندارند.

شادلو یادآور شد: سیب فرانسوی با سیب قرمز و زرد داخلی قابل مقایسه نیست چرا که سیب هایی که در داخل کشورتولید می شود نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: با توجه به وفور سیب و پرتقال و کیوی که اصلی ترین میوه های شب عید هستند باید گفت که هیچ افزایش قیمتی در بازار میوه شب عید نخواهیم داشت مگر اینکه عده ای دلال و سودجو بخواهند از شرایط سو استفاده کنند و حال لازم است که دستگاه نظارتی با اعمال کنترل بیشتر از سو استفاده بازار میوه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار