«برکه کاشی» با اجرای علیرضا بدیع به موسیقی فولکلور می‌پردازد

برنامه «برکه کاشی» با محوریت موسیقی اقوام و فولکلور از شبکه «شما» پخش می‌شود.

علیرضا بدیع ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «برکه کاشی» که به عنوان مجری در آن حضور دارد، چنین گفت: برنامه «برکه کاشی» هر شب از شبکه «شما» پخش می‌شود که اجرای آن بر عهده من است. این برنامه با محوریت شعر و ترانه و پخش موسیقی‌هایی است که در واقع با گویش اقوام متنوع توسط هنرمندان همان استان دکلمه می‌شود که ما به صورت زیرنویس متن شعر را ترجمه می‌کنیم. هر شب ما یک الی دو ارتباط تلفنی با مهمان‌هایی داریم که مرتبط با موضوع آن شب با آنها صحبت می‌کنیم که اغلب از افراد سرشناس هستند.

وی ادامه داد: ما در هر برنامه یک موضوع را لحاظ می‌کنیم. به طور مثال در 6 اسفند پیشنهاد دادم که موضوع برنامه «برگ» باشد که از برگ درخت شروع کردیم و آن را به برگ رای ارتباط دادیم که مناسبت‌ آن روز را هم در نظر بگیریم. در طی این دو هفته «سلام»،‌ «مادر»، «لالایی» از موضوعات برنامه بوده است.

بدیع درباره زمان برنامه گفت: برنامه از 25 بهمن شروع شده است و در ایام نوروز هم بر روی آنتن می‌رود. البته یکسری ویژه برنامه هم برای عید داریم که چون هنوز مشخص نیست که به چه صورت است، راجع به آن توضیح نمی‌دهم.

این ترانه‌سرا در خصوص محتوای برنامه توضیح داد: برنامه به موسیقی اقوام می‌پردازد. چون شبکه «شما» شبکه مردم ایران است و وظیفه‌اش رصد کردن شبکه‌های استانی و پرداختن به فرهنگ‌ها و مباحث مربوط به استان‌ها و قومیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه محوریتش بر پایه شعر، موسیقی و ادب است. ولی نگاه عمده خودش را به فولکلور و موسیقی قومیت‌ها دوخته است. اگر قرار بر این است که موسیقی پخش شود، ترجیح ما بر این است که بهترین موسیقی اقوام باشد. ما حتی از میهمان‌هایی که با آن‌ها ارتباط تلفنی برقرار می‌کنیم، خواهش می‌کنیم که در چند جمله با گویش شهر و روستای خود صحبت کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار