گاردین: سایه بحران بر سر حزب جمهوری‌خواه/احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات «سه‌شنبه بزرگ»

روزنامه گاردین در گزارشی پیروزی احتمالی ترامپ را در انتخابات مقدماتی «سه‌شنبه بزرگ»، نقطه آغاز بحران در حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، علی‌رغم سیاست‌های ضدمهاجرتی و تعلل در محکومیت سیاست‌های نژادپرستانه گروه افراطی «کو کلاکس کلان» (کِی‌کِی‌کِی)، همچنان در انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز مقدماتی، نامزد پیشروی این حزب است. 

در ادامه گزارش آمده است: به نظر می‌رسد غول مستغلات و املاک بخت نخست حزب جمهوری‌خواه برای پیروزی قاطع در انتخابات مقدماتی «سه‌شنبه بزرگ» و راه‌یابی به انتخابات نهایی ریاست‌جمهوری آمریکا، باشد. این انتخابات در 12 ایالت برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود میلیاردر نیویورکی در تمامی این ایالت‌ها به جز «تگزاس،» بر دیگر رقبای هم‌حزبش پیروز شود. انتظار می‌رود «تد کروز» در تگزاس از ترامپ پیشی بگیرد.

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید پیروزی احتمالی ترامپ، حزب چند دسته جمهوری‌خواه را دچار بحران خواهد کرد. این تاجر آمریکایی در نظرسنجی اخیر سی‌اِن‌اِن که روز دوشنبه منتشر شد، 49 درصد آرا را از آن خود کرد که از مجموع آرای دیگر نامزدهای این حزب بالاتر است. 

در ادامه گزارش آمده است: کمتر کسی تصور می‌کرد این ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون که ورودش به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ابتدا، یک شوخی تلقی می‌‎شد، به عنوان بخت نخست این حزب مطرح شود. حال اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه خود را بر سر دوراهی حمایت از ترامپ و یا کنار گذاشتن وی می‌بینند.

با وجود آن‌که «کریس کریستی،» فرماندار ایالت «نیوجرسی» و «جف سشنز،» سناتور ایالت «آلاباما،» در روزهای اخیر، به طور رسمی حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده‌اند، دیگر فرمانداران و سناتورهای جمهوری‌خواه یا در این خصوص سکوت کرده‌اند و یا آشکارا اعلام می‌کنند وی گزینه مناسبی برای رقابت با «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نیست و شانسی در برابر وزیر امور خارجه سابق این کشور ندارد.     

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار