بلومبرگ گزارش داد:

ماری که ریاض در آستین پروراند، دشمن قسم‌خورده این روزهای عربستان

بلومبرگ در گزارشی نوشت عربستان حتی در صورت پیروزی بر نفت شیل، در مقابل دشمنی به مراتب قدرتمندتر محکوم به شکست است.

بلومبرگ گزارش داد: ماری که ریاض در آستین پروراند، دشمن قسم خورده این روزهای عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: عربستان سعودی حتی در صورتی که بتواند صنعت نفت «شیل» آمریکا را در بازارهای جهانی شکست دهد، در مقابله با دشمنی به مراتب قدرتمندتر به زانو در خواهد آمد. این دشمن «ایران،» رقیب دیرینه این کشور، «عراق» و یا «روسیه» نیست. دشمن قسم‌خورده این‌روزهای عربستان «یک میلیارد بشکه نفت‌خام مازاد» است که ریاض از سال 2014، ذخیره کرده است. این در حالی است که «سازمان بین‌المللی انرژی» پیش‌بینی کرده است دست‌کم تا سال 2017، بر مقدار ذخایر نفت مازاد همچنان افزوده شود. 

«مایک وینتر،» یکی از کارشناسان نفتی آمریکا، در این خصوص اظهار داشت: حتی به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا هم نمی‌تواند بر بازار نفت تأثیر محسوسی داشته باشد. وی دلیل این امر را ذخایر مازاد تولیدکنندگان طلای سیاه -از جمله ریاض- می‌داند.      


با این اوصاف، طرح عربستان برای نابودی رقبایش از طریق عرضه بی‌رویه نفت خام و کاهش شدید بهای این ماده سیاه، بیش از همه به اقتصاد این کشور ضربه زده است. فایننشال تایمز هم به تازگی در گزارشی نوشت: اسطوره قدرت سعودی‌ ها در حوزه نفت در هم شکسته است و پذیرش این مسئله برای آنها  دردناک است. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
ینی عربستان یک میلیارد بشکه نفت ذخیره کرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد هنوزم تولید میکنه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
احمقه دیگه مثل بعضیا نمی فهمه
آخرین اخبار