صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های هوایی و هوانوردی ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های هوایی و هوانوردی ایران در سال‌های آینده خبر داد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: محصولات و خدمات دانش‌بنیان فناوری‌های دریایی در آینده صادر می‌شود، بسیاری از موضوعات علمی که دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی روی آنها مطالعه می‌کنند اگر از فضای صنعت و فناوری کشور دور نباشد درصد جذب بسیار بالایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: دانشجویان اگر به صورت عملیاتی وارد مباحث شوند و بحث‌های تئوریک در مدل‌های آزمایشگاهی و پایان‌نامه‌ها‌یشان را به مدل عملیاتی و قابل استفاده تبدیل کنند، می‌توانند با ایجاد شرکت دانش‌بنیان اقتصاد این حوزه را رونق بخشند.

منطقی بیان کرد: مجموعه محصولات و خدمات بسیاری در حوزه فناوری وجود دارد که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با پیشرفت علمی و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در این حوزه شکل بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی تصریح کرد: می‌توانیم دستاوردها و توانمندی‌های حوزه دریا را به سایر کشورها منتقل کنیم. در حال حاضر ستاد توسعه فناوری هوایی معاونت علمی قصد دارد صادرات محصولات دانش‌بنیان را گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو در حال ایجاد مجموعه‌‌‌ای هستیم که برای فناوری‌هایی که شرکت‌های دانش‌‌بنیان دارند بازاریابی کرده و روند صادرات این فناوری‌ها تسهیل شود. اگر بتوانیم روی این بخش به صورت بهینه فعالیت کنیم، به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان به طور ویژه‌ای کمک کرده‌‌ایم.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار