هرمینه کشیش:

گالری‌دارها بیشترین سهم را در اقتصاد هنر دارند

وضعیت اقتصاد هنر به لحاظ خرید و فروش آثار هنری نسبت به گذشته افت داشته است.

هرمینه کشیش هنرمند چاپ دستی در خصوص اقتصاد هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: شرایط اقتصاد هنر به لحاظ خرید و فروش آثار هنری نسبت به گذشته افت داشته و وضعیت در حال حاضر مطلوب نیست که علت را باید در چند عامل جستجو کرد.
 
وی افزود: مهمترین علت برای وضعیت نامطلوب خرید و فروش هنری به گالری داران مربوط می‌شود. در گذشته برای گالری‌دارها خیلی مهم بود که تبلیغ کنند و همه عزمشان را جزم می‌کردند تا تابلو‌ها فروش رود به این علت که برای نمایش تابلوها اجاره چندانی نمی‌گرفتند و بیشتر درآمدشان از همین فروش بود اما در حال حاضر گالری‌دارها برای اجاره یک هفته‌ای گالری مبلغ قابل توجهی از هنرمند می‌گیرند و دیگر خود را درگیر خرید و فروش نمی‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل، شرایط اقتصادی خانواده‌هاست به نحوی که ترجیح می‌دهند درآمدشان را صرف معیشت و هزینه‌های اولیه زندگی کنند تا بابت خرید کالای هنری پول خرج کنند.
 
وی اظهار داشت: در این زمینه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی خیلی خوب کار کرده‌اند و برای هر نمایشگاه تبلیغ می‌کنند اما این به تنهایی کافی نیست و باید گالری‌دارها وارد عمل شوند تا زمانی که گالری‌دار به هنرمند جوان اعتماد نکند وضعیت بهبود نمی‌یابد.
 
کشیش ادامه داد: متاسفانه خیلی از حراجی‌ها و گالری‌های پربازدید محدود به یک عده هنرمند خاص هستند و هر بار اسامی تکراری را می‌بینیم که فروش می‌کنند و کارهایشان دیده می‌شود در حالی که خیلی از هنرمندان جوان و شناخته نشده حرفه‌ای کار می‌کنند و کارهایشان با ارزش است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار