در نشست خبری مطرح شد؛

ناگفته‌هایی از انهدام باند تحصیلکرده‌ها از زبان سردار مویدی/ هلاکت 61 نفر قاچاقچی مسلح

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از انهدام باند 9 نفره تحصیلکرده‌ها که قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست پیدا کنند، خبر داد.

ناگفته‌هایی از انهدام باند تحصیلکرده‌ها از زبان سردار مویدیبه گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی مویدی در حاشیه نشست خبری امروز خود به برخی از اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همکاران من با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انجام 277 روز کار اطلاعاتی و کارشناسی و همچنین تعقیب و مراقبت موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که با کسب برخی از اطلاعات از کشورهای خارجی قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این باند 9 عضو داشت، اظهار کرد: متاسفانه عمده اعضای این باند، افراد تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی بودند که در کارخانه‌ای برای خود لابراتوار درست کرده و در پوشش برخی اقدامات به ظاهر قانونی دست به چنین اقدامی زدند که خوشبختانه شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنین به سرانجام پرونده تمساح خلیج اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های ما مشخص شد که این فرد فعالیت مالی گسترده‌ای داشته و دامنه آن به بسیاری از اصناف کشیده شده بود که علی‌رغم گستردگی‌های موجود در تلاش هستیم تا پایان سال این پرونده را به طور کامل جمع کنیم.

مویدی همچنین به یک مورد جاساز حرفه‌ای موادمخدر در لای تخته‌های چوب اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند تا با جاساز موادمخدر درون چوب، آن را جابه‌جا کنند که با هوشیاری ماموران ما، این مورد شناسایی و با آن مقابله شد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ظاهر چوب‌ها به گونه‌ای بود که به هیچ عنوان نمی‌شد تشخیص داد که داخل آن موادمخدر جاسازی شده اما ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با استفاده از تجربه و امکانات خود، موفق به شناسایی آن شدند.

درخواست تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس جدید

سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه نشست خبری درمورد انتظارات خود از مجلس جدید اظهار داشت: مردم با شعور و بلوغ سیاسی حماسه دیگری رقم زدند و با توجه به اینکه اولین مطالبه شهروندان بحث مبارزه جدی با مواد مخدر است انتظار پلیس از مجلس جدید این است فراکسیون مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به همکاری گمرک با پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشف پیش‌سازها اشاره و بیان داشت: اقدامات گمرک در امر مبارزه با مواد مخدر در داخل و خارج بهتر شده است چرا که گمرکات در بحث پیش‌سازها حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

سردار مؤیدی با بیان این مطلب که گمرکات هر نمونه کشف شده جدید را به مراکز آموزشی این پلیس انتقال می‌دهند اعلام کرد: با اقدامات مثبت گمرکات از ورود 30 تن مواد پیش‌ساز جلوگیری شده است.

وی در خصوص مخدرهای شنیداری یا روان‌گردان‌های صوتی اظهار داشت: این مساله در حد شنیده‌ها است؛ ما در کشور چیزی به این نام که خطر جدی باشد را مشاهده نکردیم و چنانچه احساس کردیم اطلاع می‌دهیم؛ باید بگوییم که این موارد از نظر علمی قابل تایید نیست. 

این مقام ارشد انتظامی به اقدامات این پلیس در بحث پیشگیری در حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: در سطح مدارس، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات کارشناسان ما حضور یافته و با مباحث آموزشی بحث تهدید مواد مخدر را به منظور عدم گرایش جوانان به اعتیاد بازگو کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از اقشار جامعه آگاهی بخشی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص جلسه این پلیس با دادستانی تهران اظهار داشت: این همکاری در صحنه عمل وجود دارد اما تلاش می‌کنیم که افسران ما با قضات هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

سردار مؤیدی افزود: دستگاه قضا همکاری خوبی با پلیس دارد به خصوص در حوزه تهران بزرگ و می‌خواهیم این مساله را به سایر شهرستا‌ن‌ها نیز تعمیم دهیم.

این مقام ارشد انتظامی به یک نمونه جاسازی مواد در تخته‌ای چوبی پرداخت و با نشان دادن آن تخته گفت: یک گروه مافیایی با طراحی مواد مخدر در تخته چوبی قصد خروج مقداری تریاک را به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی داشتند که با اشراف اطلاعاتی ماموران ما از خروج این محموله جلوگیری شد.

سردار مؤیدی خاطر نشان کرد: در این پرونده نیز پلیس هوشمندانه عمل کرد و 3-2 نفر در این زمینه دستگیر شدند و این امر نشان می‌دهد که قدرت کشف پلیس در امر مبارزه با کشف مواد مخدر توانمندانه است.

کشف 425 تن انواع مواد مخدر تا به امروز در اقصی نقاط کشور 

سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به ارائه گزارش عملکرد این پلیس در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: امسال در سایه همدلی و همزبانی توفیقات بسیار خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر داشتیم که این توفیقات به صورت کمی و کیفی کاملاً مشهود و محسوس است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به آمار کشفیات در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: 425 تن انواع مواد مخدر تا به امروز در اقصی نقاط کشور کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی گفت: از این مقدار مواد مخدر 400 تن تریاک، 75 تن حشیش و موادی مانند هروئین، مرفین و سایر مواد مخدر بوده‌اند.

این مقام ارشد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این مطلب که باید تمرکز خود را در شرق کشور بیشتر کنیم، اعلام کرد: به لحاظ هدفگذاری در استان سیستان و بلوچستان که خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است توانستیم بیش از 100 درصد کشفیاتمان افزایش داشته باشد که طبیعی است اگر در این نقطه متمرکز شویم هزینه نظام کاهش خواهد یافت.

سردار مؤیدی به دستگیری 340 هزار نفر اشاره و بیان داشت: از این تعداد 110 هزار نفر معتاد و 230 هزار نفر دیگر قاچاقچی بودند.

وی گفت: 280 هزار پرونده تا به امروز در بحث مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده و 2 هزار و 600 باند متلاشی شده‌اند؛ همچنین هزار و 10 قبضه سلاح از قاچاقچیان مسلح کشف  و ضبط شده است.

 هلاکت 61 نفر قاچاقچی مسلح 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به هلاکت 61 نفر قاچاقچی مسلح پرداخت و گفت: با رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی و در سایه آموزش و تشکیل قرارگاه جهادی آموزش، اسیب‌های ناشی از اقدامات پلیسی کاهش یافته و نزدیک به 70 درصد کاهش تلفات خودی و 25 درصد کاهش مجروحین خودی از دست قاچاقچیان را شاهد بودیم.

وی افزود: سال گذشته 10 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند که امسال این آمار به 3 نفر رسید.

این مقام ارشد مبارزه با مواد مخدر کشور به شناسایی و متلاشی شدن 190 آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در کشور پرداخت و اعلام کرد: کاهش 25 درصدی را در این زمینه شاهدیم و این خبر خوبیست چرا که هر سال شاهد افزایش متلاشی شدن آشپزخانه‌ها بودیم و امسال شاهد کاهش آنها و توانستیم با متلاشی شدن آنها تولید مواد مخدر صنعتی را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
الان فقط به نفع پولدار هاست که توی سال چند بار سفر خارج میرند .. این هواپیما ها برای منه جوان که حتی پول رفتن به شهرستان های کشورم رو ندارم چه فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
با سلام ؛؛ بله کار کار کار به+ تفریح سالم ووووووو ازدواج ارزان به شرط عشق ، و اینکه کاش آ قا ی روحانی بجای هواپیما خریدن ، بفکر جریان ازداوج جوانان بود بیشتر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
درود بر تمامی کسانی که شب و روزشان به فکر دفاع و سربلندی این مرز و بوم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
کار کار کار اشتغال زایی کنید تا تحصیلکرده ها نرن سمت همچین کارهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
درود بر دلاورمردان عرصه نظم و امنیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
آره عمو جان.اون موقع که تو خونت نشسته ای و داری تلویزیون یا ماهواره نگاه میکنی هستند افسران پلیسی که جان خود را در کف دست گرفتن تا قاچاقچی ها رو هالاکت!!! کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
61 قاچاقچی هالاکت کردن!!!!
آخرین اخبار