نگرانی بابت تامین قطعات هواپیماهای خریداری شده نیست/سودآوری هدف اصلی به روز شدن ناوگان هوایی

مدیر ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: زمانی که هواپیما خریداری می‌شود شرکت‌های سازنده تا مدت زمان خاص آن را پشتیبانی کرده و حمایت از طریق کشور سازنده برای آنها صورت می‌گیرد.

سیداکبر میری روشن مدیر ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص خرید هواپیما،گفت: صنعت هواپیمایی با گذشت زمان و به روز شدن ناوگانش از نظر اقتصادی سودآور می شود و هدف عمده در خرید این هواپیمهها بحث سود آوری بوده است

وی بابیان اینکه هر نوع هواپیما برای یک نوع کار، مسیر و تعداد مشخص مسافر ساخته می‌شود افزود: بر همین اساس کارخانه سازنده و شرکت های هواپیمایی نیز بابت یک نیاز اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

مدیر ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی در ادامه به ویژگی های هواپیمای A350 اشاره کرد و گفت: به دلیل استفاده از کامپوزیت در بدنه این هواپیما جنس آن سبک‌تر بوده و در نتیجه به نیروی بالابرنده و نگهدارنده کمتری نیاز دارد و به تبع آن نیز مصرف سوخت این هواپیما کاهش خواهد یافت.

میری روشن در خصوص پشتیبانی قطعات این هواپیما پس از خرید گفت: زمانی که هواپیما خریداری می‌شود شرکت‌های سازنده تا مدت زمان خاص آن را پشتیبانی کرده و حمایت از طریق کشور سازنده برای آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: تأمین قطعات ایرباس‌های خریداری شده در گذشته هم بر عهده همین شرکت بوده و قطعات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کشور وارد می‌شد.

مدیر ایمنی پرواز و استاندارد عملیات با بیان اینکه در حال حاضر مهندسان تعمیرات کشور به اندازه کافی تخصص لازم برای تعمیرات را دارند، گفت: کارخانه‌های سازنده این هواپیما موظف هستند که برای تعمیرات آنها آموزش لازم را به متخصصان کشورهای خریدار ارائه دهند و این امر گریزناپذیر است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار