اسکاری که «مریخی» به خانه برد

گرچه فیلم «مريخی» در هيچ يک از شاخه‌های جوايز اسکار به توفيقی دست نيافت، اما آن را می‌توان از زاويه‌ای ديگر برنده بزرگ جوايز امسال دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از پایان هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر با کمک متخصصان اقدام به بررسی عملکرد مالی فلم «اسپاتلایت» برنده اسکار 2016 و هفت فلم دیگر نامزد اسکار، بهترین فلم کرده است.

در این بررسی به میزان سوددهی هشت فیلم نامزد اسکار شامل «مریخی»، «بازگشته»، «اسپاتلایت»، «کسری بزرگ»، «پل جاسوس ها»، «اتاق»، «مکس دیوانه: جاده خشم» پرداخته شده است و در این میان، فلم سه بعدی فضایی «مریخی» ساخته «ریدلی اسکات» که در جوایز اسکار هیچ جایزهای را کسب نکرد ، بیشترین میزان سوددهی را به نام خود ثبت کرده است.

بنا بر این گزارش، هزینه تولید و فروش فلمها در گیشه بیانگر همه چیز نیست و انواع هزینههای جانبی و پنهان اعم از هزینه تبلیغات و بازاریابی و همچنین هزینه صرف شده برای رقابت در جوایز سینمایی نیز نقش تعیین کنندهای در تعیین برآورد سوددهی نهایی این فلمها داشته است.

در این بررسی سود حاصل از فلمها از محل عرضه در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نیز محاسبه شده است.

فلم «مریخی» که هزینه ساخت آن طبق اعلام کمپانی سازنده 108 میلیون دالر بوده است با توجه به فروش جهانی بالغ بر 624 میلیون دالر در گیشه جهانی در نهایت بین 80 تا 100 میلیون دالر سودآوری داشته است و در میان هشت فلم نامزد اسکار، بهترین عملکرد مالی را داشته است.

فلم «بازگشته» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» که دو جایزه مهم اسکار بهترین کارگردانی و بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کرد نیز با بودجه 135 میلیون دالری ساخته شده است و 405 میلیون دالر در گیشه جهانی فروخته است که میتوان سود 25 تا45 میلیون دالر را برای سازندگان این فلم تخمین زد.

اما فلم «اسپاتلایت» ساخته «تام مککارتی» که جایزه اسکار بهترین فلم را به خانه برد، هزینه تولید تنها 20 میلیون دالری داشته است و با فروش 63/2 میلیون دالری حداقل صفر و حداکثر 10 میلیون دالر سود برای سازندگان به ارمغان آورده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسکار ، مریخی ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار