تاثیر کم سابقه نفت ارزان بر مسیرهای تجاری جهان

کاهش شدید بهای نفت باعث شده است تا تغییرات بسیاری در مسیرهای تجاری جهان ایجاد شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  "بی بی سی"؛ طراحی و ساخت کانال سوئز در قرن 19 میلادی یکی از بزرگ ترین پروژه های تجاری جهان محسوب می شود. این طرح عظیم از 1.5 میلیون کارگر در مدت 20 سال استفاده کرد. زمانی که این کانال در نهایت فعالیت خود را آغاز کرد، کشتی های تجاری توانستند مدت زمان سفرشان را چند هفته کوتاه تر کنند، موضوعی که در تجارت جهانی یک انقلاب محسوب می شد.

از آن سال تا به امروز، کانال سوئز یکی از مهم ترین بخش های تجارت جهان محسوب شده است. شرکت های تجاری سالانه میلیاردها دلار هزینه می کنند تا بتوانند از این کانال عبور کنند.  کانال سوئز، به عنوان مثال، مسیر حمل و نقل کالا از سنگاپور تا هلند را به میزان 6480 کیلومتر کوتاه تر می کند.

با این حال در ماه های اخیر بسیاری از شرکت های تجاری تصمیم گرفته اند تا به جای استفاده از کانال سوئز از مسیر قدیمی دور زدن قاره آفریقا استفاده کنند. در میان اکتبر تا پایان سال 2015 بیش از 100 کشتی از این مسیر استفاده کردند.

یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کشتی های این مسیر، ارزان شدن بیش از حد سوخت این وسایل است. سوخت کشتی های عظیم باری از 400 دلار در ماه مه 2015 (اردیبهشت 94) به 150 دلار در روزهای اخیر سقوط کرده است. به همین دلیل سفرهای دریایی دیگر همانند گذشته هزینه بر نیستند و بسیاری از شرکت ها برای صرفه جویی از مسیرهای طولانی تر استفاده می کنند.

با کاهش بهای نفت، بسیاری از شرکت های حمل و نقل طلای سیاه ترجیح می دهند این ماده را در کشتی های خود حفظ کنند تا بهای آن در آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار