ایران با 52 داور در صدر داوران بیلیارد جهان

دبیر فدراسیون بیلیارد گفت: ایران با 52 داور جهانی در صدر داوران بیلیارد جهان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،رحیم جنت‌پور پیش از ظهر امروز در مجمع سالانه هیأت بیلیارد و بولینگ کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان، اظهار کرد: فدراسیون بیلیارد و بولینگ ایران در سال 79 تاسیس شد.

دبیر فدراسیون بیلیارد و بولینگ با اشاره به زمان تاسیس این فدراسیون و مشکلات پیش روی آنها افزود: در آن زمان حتی یک داور بیلیارد و بولینگ در کشور نداشتیم.

وی گفت: پس از تلاش‌هایی که انجام گرفت کشور ایران در سال 2013 توانست مقام دوم جهان را کسب کند و تاکنون توانسته بالغ بر 10 قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

جنت‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ایران با داشتن 52 داور جهانی بالاترین میزان داوران بیلیارد و بولینگ را در جهان دارد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت المپیک و بازی‌های 2018، گفت: باید همت خود را به کار گرفته و زمینه حضور در این مسابقات را فراهم کنیم.

جنت‌پور با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمیته‌های استعدادیابی را در کشور آغاز کرده‌ایم، بیان داشت: نخستین دوره این آموزش‌ها در بوشهر برگزار شده است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای استعداد و ظرفیت‌های بالای فکری و هوشی دانست و اذعان کرد: با همفکری و هم‌اندیشی می‌توانیم شاهد پرورش و معرفی ورزشکاران توانمندی از این استان باشیم.

دبیر فدراسیون بیلیارد و بولینگ ضمن اعلام آمادگی فدراسیون جهت حمایت و اعزام مربی و داور به این استان، بر برگزاری کلاس‌های آموزشی بیلیارد و بولینگ در استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان کهگیلویه و بویراحمدی تاکنون مقام‌های زیادی در رشته‌های مختلف کسب کرده‌اند،امیدواریم با تلاش و همکاری مسئولان شرایط ورود بانوان به این ورزش نیز فراهم شود.

جنت‌پور با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقش مهم و برجسته‌ای در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه ایفا می‌کنند امیدواریم با فرهنگ‌سازی وسیع و اطلاع‌رسانی در زمینه توسعه و ترویج این رشته قدم‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع تفریحی ورزشی باقری در یاسوج، ضمن تقدیر از تلاش‌های لهراسب باقری در زمینه خدمت به جامعه ورزشی، کار وی را بسیار باارزش و عامل توسعه ورزش استان عنوان کرد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع هیئت بیلیارد و بولینگ می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و علاقمندان این رشته را بیش از پیش تقویت کند ضمن اینکه امکانات این مجتمع در معرفی و توسعه ورزش بیلیارد و بولینگ استان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.