تبریز؛

حکاکی قرآن با سوزن گلدوزی روی سنگ توسط هنرمند تبریزی

قرآن سنگی حکاکی شده با سوزن گلدوزی روی سنگ توسط هنرمند تبریزی در تبریز رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ از جدیدترین اثر استاد داود زمانی آذر که کل آیات قرآن را روی کتیبه‌ای سنگی به شکلی فاخر و چشم نواز در قالب طرح «بسم الله الرحمن الرحیم» با سوزن گلدوزی حکاکی کرده بود، توسط مسئولان حاضر رونمایی شد.

در همان لحظات با درخواست این هنرمند قرآنی تصمیم گرفته شد تا این اثر زیبا و ماندگار به حرم ملائک‌نشین امیرالمؤمنان امام علی(ع) اهداء شود که استاندار آذربایجان شرقی هزینه مقدمات اعزام استاد زمانی آذر به همراه اثر قرآنی وی را متقبل شد.

داود زمانی آذر، هنرمند نقاش و مجسمه ساز و شاعر کمتر شناخته شده‌ای که قرآن کریم را روی سنگ گرانیت حک کرده است، دانش آموخته الکترونیک دانشگاه تبریز، فعالیت هنری خود را از 35 سال قبل آغاز کرده؛ متولد 1339 است و بر تبریزی بودنش تاکید فراوان دارد.

زمانی‌آذر، فعالیت هنری را بدون تعلیم در مکتب استادی و به صورت خودآموخته با نقاشی روی گونی آغاز کرده و چون علاقه به خلق آثار بدیع و تازه داشته، بعد از سالها با رواج این رشته به دنبال خلق هنری جدید و متنوع به ریز نقاشی و ریز مجسمه روی آورده است.

در این زمینه کار روی سنگ‌های سخت را به دلیل ماندگاری آنها انتخاب و از بهمن ماه سال 84 کتابت و تحریر قرآن را آغاز کرده است.

این هنرمند تبریزی، حکاکی اولین سنگ نوشته قرآنی را با عنوان «تابلوی بسم الله» روی 977 قطعه سنگ، بعد از 1550 شب معادل 4 سال و 3 ماه کار در سال 89 به اتمام رسانده و به بوستان قرآن تبریز هدیه کرده است.

داود زمانی‌آذر پیش از این نیز، خلق دومین اثر سنگ نوشته قرآنی خود را به عنوان اولین قرآن سنگی جهان، در بهمن 89 آغاز و در اردیبهشت سال‌جاری به اتمام رسانده است.

این اثر که با سوزن گلدوزی روی 114 قطعه سنگ گرانیت سیاه حکاکی شده، 130 کیلوگرم وزن دارد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
واقعا آفرین واحسنت به این هنر واقعا بایدگفت:یاشاسین
آخرین اخبار