اسپوتنیک: حکم بی‌خردانه قاضی نیویورکی درباره ایران پاسخ ترامپ را داد

خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی با اشاره به حکم مضحک قاضی نیویورکی درباره ایران، به علل تنفر مردم این کشور از سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا پرداخت.

اسپوتنیک: حکم بی‌خردانه قاضی نیویورکی درباره ایران پاسخ ترامپ را دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی خود اصرار به مطرح کردن نفرت مسلمانان از آمریکا دارد، اما هیچ وقت به خود زحمت نداده فکر کند علت این نفرت از کجا نشات می گیرد؟ حکم قاضی دادگاه نیویورک بر علیه ایران را می توان یکی از این دلایل به شمار آورد.

جای تاسف دارد که برخی از مردم آمریکا هنوز حتی حاضر نیستند به خود زحمت دهند فکر کنند که دلیل این همه نفرت نه فقط مسلمانان و غیر مسلمانان در منطقه خاورمیانه، بلکه مسیحیان در آمریکای لاتین و اتباع ادیان غیر آسمانی در شرق آسیا و آفریقا و حتی اوروپا، از چه بابت است؟

در ادامه این مطلب آمده است: ملت های جهان از مردم آمریکا نفرت ندارند بلکه از رفتار نظام سیاسی حاکم بر آمریکا نفرت دارند همان نظامی که 99 درصد خود مردم آمریکا نیز از آن نفرت دارند.

نویسنده این تحلیل در ادامه با اشاره به حکم قاضی نیویورکی درباره محکوم کردن ایران به پرداخت غرامت قربانیان حملات ترویستی 11 سپتامبر نوشت: زمانی که این سیستم با نادانی یا بی اطلاعی مانند حکم قاضی دادگاه نیویورک بر علیه ایران همراه شود، دیگر ببینید این نفرت و انزجار به چه حدی می رسد.

قاضی این دادگاه حتی به خود زحمت نداده تحقیق کند تا متوجه شود که حمله کنندگان به برج های دوقلو همه از دشمنان قسم خورده ایران بودند، یا دوستان آن.

یعنی وی متوجه نشده که 15 نفر از 19 حمله کننده اتباع کشور عربستان سعودی یعنی همپیمان آمریکا در منطقه خاورمیانه بودند و چهار نفر دیگر این حمله نیز از اتباع دیگر کشورهای همپیمان آمریکا هستند.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: هر روزنامه نگار بین المللی‌ای که در زمان این حملات فعالیت می کرده می توانست به قاضی این دادگاه بگوید اولین و تنها ملتی که در منطقه خاورمیانه با مردم آمریکا همدردی کردند مردم ایران بودند. بعد قاضی دادگاه آمریکا اینگونه از مردم ایران تشکر می کند؟ دستور می دهد اموال آنها را مصادره کنند! و آقای ترامپ هم توقع دارد مردم ایران احساسی رمانتیک نسبت به آمریکا پیدا کنند؟

طبق بر آوردها، حدود هفت میلیون نفر از ساکنان شمال قاره آمریکا ایرانی‌الاصل (یا ایرانی مقیم و یا شهروند با اصالت ایرانی) هستند. مردم ایران نه تنهاهیچ کینه و نفرتی نسبت به مردم امریکا ندارند، بلکه احساس نزدیکی (به دلیل وجود تعداد زیادی ایرانی در آمریکا) هم دارند. اما رفتار سیاست‌مداران و لابی های قدرت در آمریکا با مردم ایران همچون دیگر مردمان جهان منجر شده که ما امروزه باید شعار "مرگ بر آمریکا" را در ایران بشنویم.

مردم ایران به هیچ وجه عملکرد گروه هایی همچون القاعده و داعش و… را نسبت به انسان های دیگر تایید نمی کند و به همین دلیل هم شما در هیچ عملیات تروریستی در سطح جهان کلا نمی توانید حتی یک ایرانی پیدا کنید که در این عملیات شرکت کرده است، اما وقتی آمریکا از چند هزار کیلومتر آنطرف تر نیرو به منطقه ارسال می کند و هزاران انسان بی گناه را قتل عام می کند نباید توقع داشت مردم این منطقه به آمریکایی ها علاقه عاشقانه داشته باشند.

هر یک بمب و یا موشک آمریکایی ممکن است چندین نفر بی گناه را از بین ببرد اما قطعا منجر می شود که چندین نفر دیگر از وابستگان همین افراد بی گناه برای روزی که بتوانند انتقام بگیرند زنده بمانند.

می توان گفت همه افرادی که در عملیات 11 سپتامبر بر علیه آمریکا شرکت کردند جزو این افراد می باشد. کینه و نفرت در دل این افراد به حدی بوده که هم حاضر بودند جان خود را فدا کنند و هم اینکه جان هزاران فرد بی گناه دیگر را بگیرند.

حتی سالها تحقیقات کنگره ایالات متحده هم ثابت کرد که ایران هیچ نقشی در این ماجرا نداشته و احتمالا این حکم هم با اعتراض ایران منتفی می گردد، اما اگر قرار بر آن است که مقصر این ماجرا پیدا شود بد نیست قاضی محترم دادگاه نیویورک در مورد دلایل و مسببان انجام این عملیات از درون آمریکا تحقیق کند.

قطعا همه جمله معروف حفظ منافع آمریکا را شنیده اید، جمله ای که بر اساس آن آمریکایی ها به خود اجازه می دهند در همه جای دنیا دخالت کنند و انسان های بی گناه را قتل عام کنند. اما این منافع هیچ وقت منافع شهروندان معمولی آمریکا نبوده بلکه منظور حفظ منافع شهروندان ثروتمند یعنی همان 1% بوده و هست، متاسفانه به دلیل تداخل با منافع دیگران 99% مجبور خواهند بود تاوان حفظ منافع 1% را بپردازند.

نویسنده این مطلب در پایان نوشت: اگر بنده مشاور آقای دونالد ترامپ بودم قطعا به وی پیشنهاد می کردم به جای اینکه اینهمه کینه بکارد فکر کند آخر عمری چه کار می تواند انجام دهد تا کینه ها نسبت به آمریکا در جهان کم شود و بالطبع خطر تروریسم نیز از آمریکا دور شود. جهان از جنگ و خشونت خسته شده و آرزو دارد افرادی سر کار بیایند که تلاش کنند جلوی نابودی بشریت را بگیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
وزارت امورخارجه ما کجاست ؟؟؟؟؟؟
چرا هیچ خبری از برخورد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کجا....تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
وزارت امورخارجه ما کجاست ؟؟؟؟؟؟
چرا هیچ خبری از برخورد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کجا....تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر دونالد ترامپ نژادپرست جنگ ستیز
انشالا برنی سندرز پیروز انتخابات امریکا میشه و ریشه نظام سرمایه داری و 1% خونخوار رو میخوشکونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
باور کنیم که در امریکا هم انسانی عاقل پیدا شده تا بداند که ما با مردم امریکا دشمن نیستیم انچه که ما را منزجر کرده و در شعارو شعور مرگ بر امریکا را سرمی دهیم رفتار دولتمردانی است که ابتدا پوست سر سرخپوستان را میکندند و بعد سیاهپوستان را به بردگی بردند و پس از ان همه جهان را ملک طلق خود دانسته و برای اثبات و تقویت این مالکیت نامشروع دست به هر جنایتی میزنند و از هر جنایتکاری که منافعشان را تضمین کند پشتیبانی میکنند
نوسینده این متن هر که هستی بدان ما هم با تو هم عقیده هستیم که "بشر احتیاج به کسی دارد که تلاش کند جلو نابودی بشر را بگیرد " اما انکس اقای ترامپ یا امثال او نیستند او و امثال او جزء همان یک درصدی هستند که شما از او می نالید ناجی کس دیگریست انشاالله خواهد امد و عیسی مسیح حتما همراه اوست انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
افرين به نويسنده خيلى منطقى نوشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
حتما مسلمانان عاشق روسها هستند؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
نویسنده تمام حرف دل ایرانیا رو زده. خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
اسپوتنیک روسیه. خطاب به افرادی که در دو ماحرای اخیر به شدت این کشور را مورد حجمه قرار دادند. یک خورده بررسی و قضاوت نکردن عجولانه و بی منطق راه گشا و کلید رسیدن به حقیقت بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
چه متن منطقی بود . با واقع بینی به موضوع نگاه کرده بود . افرین
آخرین اخبار