آیا در نهایت ترامپ سکان‌دار کاخ‌ سفید می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا به حمایت هفتاد درصد مردان سفیدپوست کشورش نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب جمهوری خواه تقلا می کند. اما حتی اگر او نامزد نهایی حزبش برای گردونه نهایی رقابت با نامزد حزب دموکرات شود، مسیری سخت را برای پیروزی و رسیدن به کاخ سفید در پیش روی دارد. ترامپ برای سکان‌داری نهایی کاخ سفید به حمایت هفتاد درصد از مردان سفیدپوست آمریکا نیاز دارد. او در میان اقلیتها و زنان آمریکا محبوبیت چندانی ندارد. او تاکنون نتوانسته است مردان سفیدپوست را نیز به خوبی به سمت خودش جلب کند. 

کسب حمایت هفتاد درصدی مردان سفیدپوست کار بسیار دشواری برای ترامپ است. 

ریچارد نیکسون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1972، حمایت شصت و هشت درصد از مردان سفیدپوست را به دست آورد و رئیس جمهور شد. میزان حمایت مردان سفیدپوست از رونالد ریگان در سال هزار و نهصد و هشتاد، شصت و سه درصد بود که او را به کاخ سفید رساند. میزان حمایت مردان سفیدپوست آمریکا از ریگان در انتخابات سال هزار و نهصد و هشتاد وچهار، به شصت و هشت درصد رسید.

در انتخابات سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت، شصت و سه درصد از مردان سفیدپوست آمریکا به جرج بوش پدر رای دادند و او رئیس جمهور شد. در سال دو هزار و چهار هم جرج بوش پسر توانست شصت و دو درصد آرای  سفیدپوستها را به دست بیاورد و سکاندار کاخ سفید شود. اما در سال دو هزار و دوازده، میت رامنی نامزد نهایی حزب جمهوری خواه شصت و دو درصد آرای مردان سفیدپوست را به دست آورد اما رئیس جمهور نشد. با این اوصاف و باعنایت به روند تاریخی گذشته، دونالد ترامپ باید بهتر از نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات چند دهه گذشته عمل کند و باید بتواند هفتاد درصد آرای مردان سفیدپوست را با خودش همراه کند تا به کاخ سفید راه بیابد و درغیراینصورت ، او بازنده خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
احتمال زیاد داره پیروز بشه. چون واقعا دوره فروپاشی انزوا سکون اقتصادی و.... برای امریکا فرا رسیده تنها یک اهرم داخلی تند رو و کله شق نیازه تا این مراحلو طی کنه کی بهتر از از جناااااب ترامپ(بوق)
آخرین اخبار