مارکت واچ: پایان یکه‌تازی چندماهه‌ طلا نزدیک است

مارکت واچ نوشت کارشناسان معتقدند تقاضای جهانی برای طلا بزودی کاهش خواهد یافت.

مارکت واچ: پایان یکه‌تازی چندماهه‌ طلا نزدیک است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارکت واچ در گزارشی نوشت: علی‌رغم اینکه شواهد نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای طلا همچنان روند صعودی را طی می‌کند، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند یکه‌تازی چندماهه‌ی اخیر این کالا روزهای پایانی را سپری می‌کند. 

سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی این فلز باارزش اکنون در بالاترین سطح خود از تابستان 2011 (1390) قرار دارد. آمار نشان می‌دهد تقاضا برای طلا در سه ماه گذشته، 17 درصد افزایش یافته است. یکی از کارشناسان بازار طلا معتقد است دوران یکه‌تازی چندماهه‌‌ی فلز باارزش که باعث افزایش تقاضای 18 درصدی آن در یک‌سال گذشته شد، بزودی پایان خواهد یافت.    

تحلیلگران «کامرزبانک» نیز می‌گویند آمار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی طلا برای هشتمین‌بار در 9 هفته‌ی اخیر، افزایش یافته است. طبق گزارش این کارشناسان، از آغاز سال جاری میلادی، 481 تُن طلا برای تحویل در ماه‌های آتی خریداری شده‌ است. 

بهای طلا هفته‌ی گذشته، برای سیزدهمین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید. پس از آن بود که روند نزولی ارزش جهانی فلز زرد آغاز شد. بهای طلا هفته گذشته، همزمان با افزایش بهای نفت‌خام و اوراق بهادار، 0.9 درصد کاهش یافت. همین امر باعث شد تب خرید و فروش طلا در میان سرمایه‌گذاران که اغلب طلا را دارایی مطمئنی می‌دانند، فروکش کند. 


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار