حمایت تلویحی کلینتون از کودتای سیا علیه مصدق

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت ضمنی از اقدام این کشور در کودتا علیه نخست وزیر سابق ایران و رئیس جمهور اسبق شیلی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلویحا از اقدام آمریکا در کودتا علیه آلنده و مصدق حمایت کرد. 

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی‌ام اس ان بی‌سی در سئوالی مبنی بر اینکه آمریکا سابقه طولانی در سرنگونی دولت‌ها از جمله کودتا علیه مصدق در ایران و سالوادور آلنده در شیلی داشته است، پاسخ داد: «هر چند سیاست تغییر رژیم، به طور کلی سیاست خوبی نیست، اما بستگی به اوضاع دارد. همیشه یک سری بازی‌های تاریخی وجود داردکه شما می‌توانید در آن بازی ایفای نقش کنید. به عنوان مثال اگر کسی می‌توانست آدولف هیتلر را قبل از اینکه او در آلمان به قدرت برسد به به قتل می‌رساند، این کار خوبی بود یا نه؟ بیشتر آنهایی که شما از آن‌ها نام می‌برید، سابقه قابل دفاعی نداشته‌اند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
همه بدبختیا از همون موقع شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
اشکال این جهانخوران این است که بجز خودشان حقی به دیگران قائل نیستند. انگار دنیا مال آنهاست. تنها راه نجات از سلطه آنها آگاهی ملتهاست که بفهمند اگر همه آگاه و متحد در منافع خود باشند این جهانخواران شکست می خورند.اگر این فکر که نمیشود در مقابل آنها ایستاد در جامعه جا بیفتد پیروزی جهانخوران حتمی است
آخرین اخبار