ساری،

قبرستانی ایستاده با نقوشی متفاوت

قبرستانی مشابه قبرستان تاریخی سفید چاه در روستای تجرخیل شهرستان بهشهر را می توانید ببینید.

به گزارش  حبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در کنار امامزاده عبدالله در روستای تجرخیل شهرستان بهشهر قبرستانی قدیمی خودنمایی می کند سنگ قبرهای ایستاده که در روی سنگ هایش نقش های از شانه ، خنجر ، شمشیر، حیوانات به چشم می خورد.

مرتضی بذر افشان در کتاب سیمای ساری صفحه 72 از کتاب دائره المعارف تشیع جلد 3 صفحه 329 متذکر شده است امامزاده عبدالله در چهار دانگه هزار جریب ساری وبهشهر دارای بقعه وحرم است ودارای صندوق های متعدد بوده است ودر یکی از این صندوق ها نگاشته شده امامزاده عبدالله از فرزندان حضرت جعفر امام صادق (ع) است که در کتاب بیست هزار زیارتگاه جهان از کتب خطی آستان قدس جلد 98 صفحه 100 می نگارد که امامزاده عبدالله در روستای تجریل خیل مدفون است.

ازدیگر جاذبه های مذهبی و طبیعی می توان به چشمه معدنی و خنک در فاصله کمتر از 300متری امامزاده عبدالله اشاره کرد وگفت : با دارا بودن حوضچه روباز گردشگران ومسافران تابستان تنی به آب می زنند.

رودخانه با سرشاخه های متعددی وجود دارد که سالها براثرسیل خانه های روستایی تخریب شد وهم اکنون تعداد خانه های روستای به تعداد انگشتان دست نمی رسد.

خانم های روستای مسیر بازار پخت نانشان گرم است و از سوغات این روستا می توان به نان محلی، دوغ و ماست محلی اشاره کرد.

اگر علاقمند به کوهنوردی هستید می توانید به این روستا سفر داشته باشید.

سنگ های اين گورها كه برخی از آنها از آجر یا گل پخته ساخته شده دارای قدمتی بيش از 4 هزار سال است.

روستای تجرخيل در قسمت جنوب شرقي روستای لند و در همسايگی روستاهای بادابسر و پابند و بند بندبن است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار